♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg under maj 2010

Av Lina Råneby - 31 maj 2010 19:21

Jag har nog inte riktigt kommit underfund med varför jag är så trött hela tiden? Trodde man var trött i början av graviditeten? Men det har liksom inte försvunnit ifrån mig, eller så har det kommit tillbaka. En sak är säker trött är jag i vilket fall som helst. Hela tiden. Sov ändå relativt bra i natt! Älsklingen var så söt igår när vi kollade film, hade ju som mensvärk i magen så han värmde handdukar och la på magen.


Dagen har spenderats med Sara nere på stan och lite överallt. Satt i fröslunda centrum i 40 minuter i solen och jäste också. Jonna och hennes söta son kom förbi. Stort grattis till er som äntligen har blivit en familj och fått en sån fin liten kille. Tror ni man längtar när man ser en liten plutt?  Åh om tiden bara kunde springa iväg nu.


Sitter hemma och är helt seg, väntar på att Sargon ska komma hem med micron, ska försöka rensa lite i skåpen också tänkte jag. Sen ska jag bara kolla på tv och försöka somna tidigt för i morgon ska jag till barnmorskan 08,30 & förhoppningsvis om vi har fått pengar ska vi till Ikea och inhandla saker till plutten.


    

Av Lina Råneby - 30 maj 2010 14:24

Vaknade upp av ett sms från sara! Som det stod grattis på mors dag. Sara har rätt jag är ju faktiskt mamma :) Men ett stort grattis till min egen mamma på din dag idag. Ska ner på stan snart & hitta någonting till mammi. Sen ska vi vidare hem till Jonas och Hanna för att ha lite grillkväll. mysigt.


Jag mår lite bättre, inte helt bra men tror inte jag har så hög feber idag iaf!

Av Lina Råneby - 29 maj 2010 20:10

Gårdagen och idag har inte varit bra för fem öre. Därför jag inte har uppdaterat. Jag har i princip legat i soffan eller sängen hela tiden. Har feber, vet dock inte hur mycket med tanke på att jag inte har en temp hemma! Men jag svettas sen fryser sen svettas sen fryser huvudet värker, ögonen rinner och jag har som mensvärk i hela magen. Sov 12 timmar nonstop i natt och ändå har jag sovit nu på eftermiddagen!


Gick in i v25 idag, har bara gått upp 2 kg knappt ens det? Börjar fundera på om allt kommer som en smäll sen. Men jag ska väl inte klaga så länge jag håller formen antar jag! Just idag känns allt jätte jobbigt att vara gravid. Känns som att inte en jävel förstår hur man känner sig. Hormonerna som bara kastas ut! Men förhoppningsvis blir morgondagen bättre. Tur att hoppet är det sista som lämnar människan.

 

Nej jag ska väl fortsätta att tjura och vara irriterad! Det verkar ju vara det enda jag är bra på just förtillfället. Vi hörs i morgon när jag förhoppningsvis är gladare.


  


Såg förresten att vissa hade frågat var min pojkvän hade i ansiktet. Det är ärr!

Av Lina Råneby - 27 maj 2010 21:34

Dagen gick ganska fort, var hemma hos Vicky en stund när hon och Elin färgade sina hår! Vackert itne för att jag såg resultatet men iaf. Förlåt att jag var så tjurig vi säger som Sargon vi skyller på hormonerna!


Sen mötte jag älsklingen och vi träffade Richard på stan, köpte skjorta till honom och en jätte fin vit skjorta till mig! Sen åt vi på pastahuset och snackade skit skit skit! Gick runt en bra stund på stan! Nu har jag sovit en stund, känns som att jag håller på att bli sjuk, är inte alls pigg för fem öre.


  

Av Lina Råneby - 27 maj 2010 12:13

Godmorgon Bloggen!


Har sovit ganska gott inatt, dock för lite tror jag! Vi som skulle till att somna tidigt igår, vi började kolla på Wallander Skulden och kunde inte sluta titta självklart eftersom vi var tvungna att se vem den skyldige var. Jag hade rätt som alltid! Har nyss vaknat till liv, ska hoppa in i duschen och sen dra iväg mot Vicky. Hon och Elin skulle hålla på att färga hår, så jag sällskapar väl dom ett tag.


Magen var helt stenhård hela dagen igår, speciellt på kvällen i sängen, man kunde liksom känna var hans huvud låg och fötter. Underbart.

Jag tänkte kanske att vi skulle ha en frågestund? Någon som är sugen?

Av Lina Råneby - 26 maj 2010 22:46

Nu har vi ätit lövbiff & Pommes. Diskat och fixat ordning överallt, det är bara alla strumpor jag verkligen inte har orkat vika in i garderoben. Får ta det i morgon! Ljus är tända överallt och jag bara njuter. En hemma kväll tillsammans med min älskling, kan inte bli bättre!

I morgon hoppas vi att vi har fått pengar så vi kan shoppa till plutten! Pratade med Vicky för en stund sen om hur snabbt tiden faktiskt kommer gå. Det är bara 3 månader kvar & vem vet om jag föder tidigare, verkar vara många som gör det trots att dom är förstföderskor. Vi bara längtar och längtar. Hoppas att denna sommar går lika fort som man alltid tycker att somrarna gör.


Nu ska vi lägga oss i soffan och kolla på någon film!

 

  



Av Lina Råneby - 26 maj 2010 20:25

Idag har jag haft en jätte bra dag, började med att gå ner mot stan coh träffade Hanna! Sen kom älsklingen och vi alla tre plus sjuka lilla Mino gick och åt på Thai Classiq. Very good. Sen tog vi oss hemåt och åkte iväg och hämtade älsklings dator, jag passade på att springa in och köpa lite saker på Rusta. En för liten matta bland annat. Blir irriterad alltså. Sen gick vi hem till Malin & Max. En riktig liten busunge hon har där hemma. Men så sööt :) Fick en jätte fin sänghimmel till bäbissängen av henne. Ska ta bild och lägga ut sen.

Max var så söt, jag försökte förklara för honom att jag har en bäbis i magen då drog han upp tröjan och tittade haha, sen sa han hej och klappade så sött på magen!

Nu ska vi kila ner till Ica och köpa någon mat vi kan tillaga. Sen blir det bara hemma mys, och det är helt underbart! Ska pula och dona och ha mig tänkte jag.


Hörs sen!

Av Lina Råneby - 25 maj 2010 22:12

Jag drömde om dig i natt älskade bror, vi var ute och det var fint väder. Du log sådär fint som bara du kan le. Allt var verkligt, jag var gravid och du skojade om namnet vi har valt. Det kändes äkta.

Jag kommer nog aldrig kunna acceptera eller förstå att jag aldrig mer får se dig. Jag saknar dig varje dag, det går inte en dag utan att mina tankar går till dig. Jag önskar du bara kunde ha fått en dag till, vad som helst skulle göra allt för att få ge dig en sista kram. Du är min ögonsten och kommer alltid vara det. Och just nu när jag sitter och skriver om dig och tänker på dig så kommer din låt på mix megapol, jag ryser. Jag vet att du tänker på mig! Jag slutar aldrig älska dig.

forever and ever brother

  

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards