♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg under augusti 2010

Av Lina Råneby - 31 augusti 2010 23:46

Nu är jag äntligen hemma efter en lång dag. Har nog aldrig varit så nervös och orolig som jag var idag. Jag kom på från ingenstans att jag inte har känt plutten någonting under dagen och då har jag ändå varit ute och gått legat och vilat och gjort allt möjligt. Vanligtvis så sparkar han på som fan dagarna i ända. Vid åtta tiden tog vi en snabbpomenad hem till min mamma för att lyssna på hjärtljudet med stetoskop, då vi tidigare har hört det bara av att lägga örat på magen. Men väl där hörde vi INGENTING! Jag fick panik minst sagt. Svettades som en gris och ringde Sargon som kom på en gång. Vi ringde in till förlossningen för att kolla om det var okej. Dom bad oss komma in på en kontroll för att se att han mådde bra. Väl där så kollade läkaren med ultraljud ett bra tag och försökt få igång honom att sparka. Hon sa att han var väldigt väldigt lugn och rörde sig inte mer än han behövde. Men efter ett tag hade hon sett tillräckligt med fosterrörelser för att tycka att det var godkänt. Fick ligga med ctg en halvtimme också för att se att hjärtat slog som det skull och det gjorde det. Vilken lättnad. Och vilken stor unge jag har i magen, bara huvudet var enormt på ultraljudsmaskinsgrejen.

 

Tack mina älskade vänner för att ni ställer upp på oss och finns där!

 

  

 

Har varit en lång lång dag, ska upp tidigt i mrogon och ringa och omboka mitt besök hos barnmorskan till nästa vecka! Sen har jag en jobbig dag imorgon. Ska försöka göra det bästa av den.

 

Men först behöver jag en hel del sömn tror jag! Godnatt

!!!

Av Lina Råneby - 31 augusti 2010 22:16

Det blev en liten tripp till förlossningen då plutten inte har rört sig på hela dagen, kom precis hem till Vicky igen. Jag uppdaterar mera senare. Är fortfarande lite skakis. Men allt är bra med den lille i magen han ligger så fint och väntar på att få komma ut.

...

Av Lina Råneby - 31 augusti 2010 15:47

Mötet gick inte som planerat, det var inte många tummar som hölls med andra ord? Lite tråkigt, men finns inte mycket att göra åt det. Ville ju ha en större lägenhet, men det blev tvärnobben. Har dock hittat mycket större tvåor som jag mer än gärna får flytta till enligt min handläggare. Frågan är bara om det är värt att flytta från den fina lägenheten till något som förmodligen är värre, bara för storleken? Det går att disskuteras. Väntar ett tag så får vi se. 


The smile on your face let me know that you need me..

Av Lina Råneby - 31 augusti 2010 12:57

Nu kan man ju fråga sig hur väderdamen vill ha det ens stunden är det skitkallt och sen är det faktiskt riktigt behagligt. Träffade upp Sara efter k68. Och tacka fan för att jag har världens bästa jobbcoach! Sen blev det en massa titt på stan, letade efter tröjor men det fanns ingenting! Hittade dock en skitfin på Nelly igår, funderar på om den är värd att beställa? Lunch blev det på Waynes. Nu är vi hemma hos Vicky igen, ska snart cykla till stan igen socmötet börjar om en halvtimme. Håll tummarna för mig nu, för ska jag vara ärlig är jag faktiskt lite nervös!


Systrar för evigt <3

Av Lina Råneby - 31 augusti 2010 08:43

Godmorgon sista Augusti, imorgon är hösten här. Nog för att den redan har kommit med kylan men officielt. Jag har inga kläder att ha på mig nu när det är kallt. Tänkte köpa en stor lurvig tröja men känns onödigt när jag måste köpa M eller L bättre att vänta några veckor. Men det blir lite jobbigt såhär på morgonkvisten med att veta vad som ska sättas på. Men jag hittade en sjal och en tröja så får hoppas att jag inte fryser ihjäl. Nu blir det att sätta sig på racerhojen och dra till k68. Meningslöst men ett MÅSTE!

 

Förvärkarna bara fortsätter :)

Av Lina Råneby - 30 augusti 2010 22:56


Sandra tror att han kommer 3 September

Elin tror att han kommer den 7 September

Mamma tror att han kommer den 9 September

Älsklingen tror att han kommer den 9 September

Vicky tror att han kommer den 9 eller 12 September

Sara tror att han kommer den 10 eller 22 September

Cassie & Anonym tror att han kommer den 14 September

Sanna tror att han kommer den 15 September

Elin tror att han kommer den 20 September

Becca tror att han kommer den 23 September

Jenny tror att han kommer den 24 September


Fortsätt att gissa, ännu är han ju inte här.


  

Av Lina Råneby - 30 augusti 2010 21:00

Ligger här i soffan och spanar runt på alla bloggar jag följer! Funderar starkt på att gå in och ta mig en varm dusch, har haft ont i magen nästan konstant hela dagen och en varmdusch kanske gör susen? Mådde illa ett tag också hemma hos Vicky, men det släppte när jag kom hem. Först kanske jag ska nörda ett eller två avsnitt av One Three Hill innan älsklingen kommer hem och blir galen för att jag vägrar stänga av. Har ju trots allt bara en skiva kvar av säsong 2!

 

Mamma & jag var ju och satte in annons idag förresten, helt sjukt att det har gått 5 år! 5 år! Fick till en jätte fin annons, ni får se bild på onsdag.

 

    

 

Lina idag & magen idag!

Av Lina Råneby - 30 augusti 2010 20:43






 

  

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards