♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg under september 2010

Av Lina Råneby - 30 september 2010 18:57

Älsklingen kom hem till mamma & fikade så vi tog oss en kvällspromenad hemåt. Leon ligger fortfarande och sover så sött i sin vagn. Han har varit väldigt gnällig dom senaste dagarna. Det går ju liksom inte att mata honom varje gång han gråter utan man måste ha ett jävla tålamod kan jag lova. 


Sitter mest och väntar på att Vicky kan sluta jobba så vi kan gå och sola, ska bli riktigt skönt 20 minuter av egen tid att bara ligga och tänka och njuta! Får se om jag duschar med Leon ikväll också han gillade ju verkligen det och sen somnade han som en stock inlindad i en filt igår. 


Kan inte förstå att jag inte får bort finnarna på hakan, dom har setat där i 5 veckor och då ljuger jag inte!!

Av Lina Råneby - 30 september 2010 15:18

Nu är vi hemma hos mamma! Väntar på att vi ska äta snart, kycklingryta och ris står det på menyn. Leon ligger och gnyr lite i soffan, tror han kommer vakna snart. Morfar kom nyss också och det är kul att se att han är mycket piggare.


Jag & Vicky funderar på att ta oss en solning när hon slutar jobbet i dag, kan vara ganska bra förberdelse nu innan man ska tatuera sig i morgon, sen kommer jag ju inte få sola på ett tag och den bruna nyansen lyser med sin frånvaro.


Glömde kameran hemma dagen till ära, men ska försöka ta lite kort med mobilen!

Av Lina Råneby - 30 september 2010 12:15

Måste börja med att gratulera min älskade mamma som fyller år idag! Och solen skiner på din födelsedag, det är väl en riktigt bra present!


Vi har nästan precis gått upp här, Leon har fått mat, en ny blöja och spytt några gånger. Nu ligger han lugn här och bara tittar. Annars har han varit ganska gnällig. Solen skiner ute och det verkar faktiskt vara ganska varmt? Har jag rätt eller fel? Ska äta lite frukost, gör ordning oss och sen ta oss ut på en promenad ner till stan för att köpa någon present åt mamma!


Tröga Lina missade tiden till BVC i morse, jag hade mixtrat ihop tiderna. Så på måndag får vi se hur mycket plutten väger.

Av Lina Råneby - 30 september 2010 00:41

I kväll så hade vi premiär dusch. Jag och Leon duschade och han var helt lugn han verkligen älskade det. Det kommer vi göra ofta kan jag lova, just nu är jag väldigt ledsen över att  vi inte har ett badkar när man ser hur mycket han älskar att vara i vattnet. Men vi får gå över till mamma och låna hennes!


      

Av Lina Råneby - 29 september 2010 21:50

Det är konstigt hur allt kan ändras på ett ögonblick. Hur livet kan förändrats på några sekunder. Hur det mörka kan ses från den ljusa sidan och hur allt jobbigt känns som a piece of cake. Jag önskar så mycket att min storebror kunde få vara med och se det lilla miraklet vi har skapat. Att han kunde få se honom växa upp precis som vi får göra. Mitt upp i all glädje så saknar jag dig något fruktansvärdt mycket. Och jag hoppas att du vet att jag tänker på dig!


--


Nu sitter jag och Victoria i soffan och väntar på att Kungarna av Tylösand ska börja så vi kan få skratta lite. Har ätit kötbullar och pasta. Även fixat i sovrummet så nu är jag mer än nöjd. Måste bara sätta upp tavla och fixa två nattuksbord. Ska se hur det går i natt när vi alla ska sova. Leon kämpar med att hålla sig vaken trots att han är så trött att han knappt kan hålla ögonen öppna. En gnällig liten sköldpadda idag. Älsklingen min åkte precis iväg med Dennis. Dom ska ut på Nybron ikväll, så vi stannar hemma och bara myser med cola & choklad. Vi vill ju vara pigga i morgon när Leons mormor fyller år. 


Av Lina Råneby - 29 september 2010 19:42

    

Av Lina Råneby - 29 september 2010 17:07

Nu är det dags för lite förändring här hemma! Vi ska plocka ner sängen och slänga sängramen och gaveln och bara ha en vanlig säng med ben som står i mitten av sovrummet så jag kan ha Leons säng när och bredvid. Just nu står den långt ifrån våran säng. Om vi nu ska ha honom sovandes i sin egen säng är det skönt att ha den nära. Plus att jag tror att sovrummet kommer se helt annorlunda ut.


Väntar bara på att älsklingen och Dennis ska komma hem och hjälpa oss. Vicky och Leon ligger och sover just nu så gulligt i soffan, jag ska börja plocka lite innan plutten vaknar och vill ha mat.


  

Av Lina Råneby - 29 september 2010 15:07

Har inte hunnit uppdatera här någonting. Försov mig i morse, jag sket i att klockan ringde och vände mig om och kramade min älskling istället. Leon sov nästan hela natten i sin egen säng. Han var vaken vid fem tiden och skrek ett bra tag men hos hans pappa blev han lugn. Är det inte konstigt att han blir lugnare hos alla andra förutom mig? Kan det vara för att jag spänner mig och blir orolig när han skriker på ett annat sätt än andra? 


Medans Vicky matade honom i morse fixade jag mig. Och medans Vicky fixadde sig fixade jag Leon. Sen tog vi en promenad till min husläkare, hade en tid där för att kolla upp mina leverfläckar som jag hatar. Dom får jag ta bort den 19 hur skönt som helst. Äntligen kommer jag kunna gå i urringat utan att må dåligt. Ner på stan och träffade Camilla för en lunch på Hurtigs. Kikade även runt lite grann och hittade en skjorta på rea och fem par nya strumpor som var väldigt behövligt.


Nu sitter vi hemma hos Vicky och har nyss haft besök av Leons mormor och gammelmorfar som mysde lite med honom. Ska snart ta en promenad hem till oss igen för att tvätta och städa lite. Ikväll får vi se vad som händer. Men uppdateringar här ska det bli kan jag lova! 


  

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards