♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Lina Råneby - 19 juli 2010 23:37

Om jag bara kunde, om det bara gick.

Om tiden kunde finnas i ett timglas och återvända man fick.

Om saknaden bara kunde försvinna.

Eller åtminstonde bli till en dimma.

Skulle det vara så mycket enklare att le.

Och bara fina minnen se.


Vissa kvällar är värre än andra. Idag är en kväll då jag saknar dig så det gör ont. Fruktansvärdt ont inombords. Tanken på att du inte kommer få se din systerson gör ont. Du hade blivit världens bästa morbror utan tvekan. Kan bara se framför mig alla snygga adidas dräkter du hade köpt åt honom. Men jag vet att du kommer finnas med, jag vet att du alltid kommer vara med. Han ska få sitt namn efter dig älskade bror. Han blir en del av dig på något vis. Jag vet att en dag ses vi igen, i ett ställe vi vill kalla himlen. Det är förmodligen långt kvar tills dess, men jag vet att du väntar. Och jag längtar och saknar tills den dagen mitt hjärta blir helt igen. Du ska veta att jag älskar dig av hela mitt hjärta.


  

Av Lina Råneby - 19 juli 2010 20:31

Ligger i soffan med Jonas och är mätta som åsnor. Åt nyss fläskfile och pommes. Åt lite för mycket tror jag för det känns verkligen som att jag ska sprängas just nu. Zappar lite mellan roomservice och Lotta på Liseberg. Väntar på att CSI ska börja om en halvtimme. Skulle behöva färga mitt hår, men har ingen ork att ens röra mig just nu. Och regnet kom aldrig? Åkte som dårar ifrån mamma för att slippa bli dyngsura men det kom aldrig något regn. Cassie ringde också, från varma Spanien. Nu är resan bokad för hennes hemresa, hon kommer den 3 september och blir kvar lite drygt en vecka. Får hoppas att plutten vill ut lite tidigare så att hon hinner träffa honom innan hon åker tillbaka. Turen kanske vill vara på våran sida?


I morgon ska jag till barnmorskan, känns som att det var en evighet sen jag var där, ska bli mysigt att höra pluttens hjärta slå. Spännande att se hur mycket jag har gått upp också på den vågen jag vägt mig på sen början. Enligt min egen så är det bara 2,5 Kg! Blir ju lite nervös med tanke på det, eftersom att folk runt omkring mig säger att jag blivit rund i ansiktet osv. Men jag ska väl inte klaga kan jag tänka mig!


  

Förra sommaren innan en extremt rolig utekväll med dom bästa!

Av Lina Råneby - 19 juli 2010 16:56

Har varit nere på stan och fikat med Hanna & Mino! Var trevligt och väldigt längesen. Sen kom Jonas förbi en sväng också, följde med honom och köpte present till Lotta. Varit och ätit med älsklingen. Jag har sån god lust att göra någonting samtdigit som jag bara vill ligga hemma och slappa. Funderar på om jag kanske skulle låna mammas badkar i kväll och ta mig ett långt härligt bad?


Magen har bullrat hela dagen, när jag säger bullrar menar jag att han vänder på hela sig så magen står åt alla håll och kanter. När det inte gör ont är det så härligt att känna honom där inne.


    

Av Lina Råneby - 19 juli 2010 11:42

Godmorgon bloggläsare!

Har sovit gott i natt, förutom att jag vaknade igår när älsklingen kom hem och hade jätte svårt att andas. Konstigt att det bara kommer mot kvällen? Någon annan som har liknande? Somnade om till slut efter lite massage. Och har sovit hur gott som helst bara varit uppe och kissat två gånger. Nu sitter jag här med en riktig buse i magen hela magen rör sig åt alla håll och kanter när han snurrar runt där inne. Ska äta lite frukost hitta något att ha på mig i värmen som är ute och gå ner på stan och ta en fika med Hanna. Sen får vi se vad dagen har att bjuda på, är lite sugen på att badad om det verkligen är så varmt som ballkongen säger.


  

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards