♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg den 23 juli 2010

Av Lina Råneby - 23 juli 2010 23:21

  

Tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna!


Nu har jag duschat med tända ljus, bara stått för mig själv och tänkt underbara tankar. Fick ett samtal av en barndomsvän tidigare ikväll. Kändes underbart att prata, det är inte ofta men varje gång känns det som att det vore igår. Tack för att jag vet att du finns trots att du är så långt ifrån mig. Ska snart sätta på resten av snabba casch som vi inte orkade se klart i onsdags. Men först funderar jag på om jag ska orka mig ner till shell för att köpa en kexchoklad eller två? Orkar inte men vet att om en halvtimme när det är försent så blir jag ännu mer sugen. Hoppas ni har en bra fredagskväll var ni än är!


Tack Hege för alla kommentarer, dom hjälper mig verkligen :)

Av Lina Råneby - 23 juli 2010 21:19


Visste du direkt att du skulle behålla bebisen?
Ja, med leendet i spegeln så visste jag till 100%

 

Tror du att du och pappan kommer vara tillsammans länge?
Min plan och hans plan är att vara tillsammans livet ut.
Så vi hoppas att ingen/inget sätter käpppar i hjulet.

 

Är du nervös inför förlossningen?
Ja om jag är, det pirrar mer och mer för varje dag som närmar sig.


Var det planerat?
Nej det var inte planerat, men jag visste att det kunde hända.


Hur länge har du tänkt att vara mamma ledig?
Ett år, tills plutten börjar dagis och så.


Vad har din pojk gjort under/vid ögat?
Han har krockat och det är en massa ärrbildning som syns på dom flesta korten.

 

Vad ska bebisen heta fullständigt namn och efternamn?
Leon Robin Råneby

 

Kommer ni bara att prata svenska med barnet eller vill ni att den ska kunna
din pojkväns språk också?
Jag kommer prata svenska och Sargon kommer prata svenska och Assyriska så
han lär sig båda och jag kanske också förhoppningsvis.

 

Har ni planer på dop?
Ja, han kommer döpas när han är några månader.

 

Gudföräldrar?
Vi vet att Sara ska vara gudmor men gudfar har vi inte kommit till ännu,
vet inte ens om vi ska ha någon gudfar?


Tror du att han kommer komma innan beräknad tid?
Det enda jag vill är att han ska komma lite tidigare.
Jag tror han kommer komma i v 37 men man vet ju aldrig.

 

Är bebisen och sargon det bästa som har hänt dig?
Ja utan tvekan!

 

Du borde lägga upp info om graviditeten vilken månad osv.
Det ska jag börja göra, är ju dock bara sju veckor kvar.
Men ska bättra mig sista veckorna!

 

Har din killa fixat jobb sedan han kom ut?
Nej han har inget jobb, men han börjar plugga i Augusti.

 

Hur försörjer ni er?
Jag får ersättning från försäkringskassan och soc och älsklingen från soc.

 

Har nån utav er körkort?
Nej ingen har, men jag ska ta så fort plutten kommit ut.

 

Vad har du tänkt att ta för bedövning under förlossningen?
Som jag har tänkt nu så bara lustgas, vet inte om jag vill ha ryggmärgsbedövning.

Någon som kan tipsa om vad som är bäst?


Ska du amma?
Aa, det vill jag och jag hoppas att det kommer gå.

 

Kommer din kille ta lika mycket ansvar?
Absolut.

 

Blondin/Bruntette?
Öl/Vin?
Svenska killar/utländska killar?
Kaffe/te?
Mamma/pappa?
Kompisar/kille?
Facebook/bloggen?
middag/bio?


Varför lämnat tillbaka vagnen och kläderna?
Personen jag fått grejerna av ville ha det tillbaka.

Av Lina Råneby - 23 juli 2010 19:12

Jag är lycklig just nu, kan inte sluta le! Vi är inte på noll igen, Malin var förbi med en massa kläder hon tänkt slänge om jag inte ville ha dom. Det var så fina kläder och så mycket att jag grät när jag tittade igenom dom! Vilken underbar människa.


 


Nu är det dags för mat, magen kurrar så det heter duga!   

Av Lina Råneby - 23 juli 2010 17:27

 



  

Av Lina Råneby - 23 juli 2010 17:17

Idag är ingen bra dag, fast samtidigt är det ju början på någonting nytt. Det finns ingen ide att deppa ihop som mamma säger till mig!


Vi står iaf på noll igen, eller inte riktigt men nästan! Har ingen vagn kvar, den har vi lämnat tillbaka och alla kläder också för den delen. Har lite kläder kvar och sen var jag inne på hm idag för att shoppa lite grann. Blir att åka till sthlm eller västerås nu i helgen och försöka köpa allt vi inte har. dvs ganska mycket.


Men det är bara att ta sig i kragen och ta nya tag, lite svårt när det känns som att man kom ner i en svart dimma! Men det här klarar vi. Väntar på att Malin ska komma förbi på en fika, hon hade en massa kläder hon ville ge till oss från hennes son som vuxit ur dom så hoppas på att det finns en massa fint där. Sen måste jag försöka äta någonting, är inte hungrig för fem öre men mat måste man äta!


Har fått in lite frågor också, så ska sätta mig ner senare ikväll och svara tänkte jag! Ska även ta lite kort på dom nya kläderna och hur magen ser ut idag!

Av Lina Råneby - 23 juli 2010 13:05

Så var det fredag igen, veckorna går fort och det gillar vi! Har sovit himla dåligt, började med att jag har fruktansvärdt ont på vänstra sidan längst ner i magen igår. Det gav inte med sig och i natt har jag vkanat ett antal gånger för att vara tvungen att trycka dit handen för att smärtan ska försvinna. Vaknade upp för ett tag sen och har fortfarande ont, det är dock inte något som håller i sig utan gör ont då och då. Undra om jag har fått mig en cysta på äggstocken? Ska vänta och se hur det blir om det går över eller om jag måste ringa barnmorskan.


Idag ska jag fixa mig en slagborr, men ingen verkar ju ha det i lilla eskilstuna? Jag vill få upp två hyllor så det blir fint i vardagsrummet. Ska även vika in all tvätt som stor i ikea påsar på golvet. Kände att det var kallt ute och jag blev överlycklig. Skönt att ha ballkongdörren öppen och det faktiskt renar luften.


Vi pratade om att gå på bio idag jag & älsklingen men det drar iväg så mycket i plånboken så vet inte hur vi gör.


Men vi hörs senare, glöm inte att ställa frågor i inlägget nedan!

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards