♥ 20år & Leons mamma

Direktlänk till inlägg 23 juli 2010

svar på frågorna

Av Lina Råneby - 23 juli 2010 21:19


Visste du direkt att du skulle behålla bebisen?
Ja, med leendet i spegeln så visste jag till 100%

 

Tror du att du och pappan kommer vara tillsammans länge?
Min plan och hans plan är att vara tillsammans livet ut.
Så vi hoppas att ingen/inget sätter käpppar i hjulet.

 

Är du nervös inför förlossningen?
Ja om jag är, det pirrar mer och mer för varje dag som närmar sig.


Var det planerat?
Nej det var inte planerat, men jag visste att det kunde hända.


Hur länge har du tänkt att vara mamma ledig?
Ett år, tills plutten börjar dagis och så.


Vad har din pojk gjort under/vid ögat?
Han har krockat och det är en massa ärrbildning som syns på dom flesta korten.

 

Vad ska bebisen heta fullständigt namn och efternamn?
Leon Robin Råneby

 

Kommer ni bara att prata svenska med barnet eller vill ni att den ska kunna
din pojkväns språk också?
Jag kommer prata svenska och Sargon kommer prata svenska och Assyriska så
han lär sig båda och jag kanske också förhoppningsvis.

 

Har ni planer på dop?
Ja, han kommer döpas när han är några månader.

 

Gudföräldrar?
Vi vet att Sara ska vara gudmor men gudfar har vi inte kommit till ännu,
vet inte ens om vi ska ha någon gudfar?


Tror du att han kommer komma innan beräknad tid?
Det enda jag vill är att han ska komma lite tidigare.
Jag tror han kommer komma i v 37 men man vet ju aldrig.

 

Är bebisen och sargon det bästa som har hänt dig?
Ja utan tvekan!

 

Du borde lägga upp info om graviditeten vilken månad osv.
Det ska jag börja göra, är ju dock bara sju veckor kvar.
Men ska bättra mig sista veckorna!

 

Har din killa fixat jobb sedan han kom ut?
Nej han har inget jobb, men han börjar plugga i Augusti.

 

Hur försörjer ni er?
Jag får ersättning från försäkringskassan och soc och älsklingen från soc.

 

Har nån utav er körkort?
Nej ingen har, men jag ska ta så fort plutten kommit ut.

 

Vad har du tänkt att ta för bedövning under förlossningen?
Som jag har tänkt nu så bara lustgas, vet inte om jag vill ha ryggmärgsbedövning.

Någon som kan tipsa om vad som är bäst?


Ska du amma?
Aa, det vill jag och jag hoppas att det kommer gå.

 

Kommer din kille ta lika mycket ansvar?
Absolut.

 

Blondin/Bruntette?
Öl/Vin?
Svenska killar/utländska killar?
Kaffe/te?
Mamma/pappa?
Kompisar/kille?
Facebook/bloggen?
middag/bio?


Varför lämnat tillbaka vagnen och kläderna?
Personen jag fått grejerna av ville ha det tillbaka.

 
 
Hege - Julias mamma!

Hege - Julias mamma!

23 juli 2010 23:12

Jag hadde ingenting, lustgasten mådde jag bara illa av (førsøkte en gång.). Men jag ropade høgt efter ryggmærgsbedøvning men det var alldeles før sent så jag fick inget. Å før min del ær det helt ok før att føda gør knappt ont, det kænns så klart men det ær det innan som ær værst! Om din pojkvænn (jag minns aldrig vad han heter alltså!) masserar dig å så tar du kalla klutar på ryggen så går det nog fint! :) Om du står mycket och hælst går så ær det absolut inte så illa som dom ska ha det till på tv pluss att det går fortare eftersom att bebisen åker ner då. Før mig tog hela allt ihoppa 9 timmar å det ær ingenting! Min syster låg och tyckte synd om sig sjælv i sængen och det tog 3 dagar!
Kanske badkar? Det tror jag på værkligen! Før min kompis hadde ingenting vid førsta førlossning men badkar vid det andra och hon sa att det var som att ha någon form før bedøvning.

http://hegeisbrekken.blogg.se

 
Alessandra

Alessandra

24 juli 2010 11:06

Jag kommer i håg när det stod 128 dagar kvar på din blogg.. Men nu är det inte så lång tid kvar va?? Va spännande tror att han kommer att bli otroligt vacker och va fint hans namn klingade!
Vilket datum är du beräknad?

http://www.alessandra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Råneby - 3 december 2010 01:51

Min nya blogg; KLICKA HÄR

Av Lina Råneby - 2 december 2010 23:02


Och så var magvärken tillbaka! Inget ovanligt?! Irriterande, ligger med värmekudden och hoppas på att Leon vill fortsätta sova tills mammas magvärk har gått över. Vicky ligger och pillar naglarna i andra soffan och älsklingen är och kämpar med deras ...

Av Lina Råneby - 2 december 2010 21:53


Jag måste få tillägna ett inlägg till en äkta vän! En tjej som kommit så nära mig på så kort tid. En tjej som jag inte skäms det minsta för. En tjej som alltid gör mig glad. En tjej som man bara kan vara arg på i fem minuter. En tjej som gö...

Av Lina Råneby - 2 december 2010 19:30


Hej gott folk! Jag & Leon har varit hemma hos Vicky hela dagen därav den dåliga uppdateringen. Jag har strosat runt också och försökt få tag på min IPHONE. Enligt tele2 hade den kommit till eskilstuna. Men den fanns ju ingenstans. Snacka om att först...

Av Lina Råneby - 2 december 2010 14:02

  Älskade bror, var du och besökt oss i morse? Ville du visa att du var där? Du lyckades, jag förstod på en gång att det var du. Jag tror att du besökte mig i drömmarna innan jag gick upp. Jag saknar dig, jag vill ha dig här hos oss. Jag vill att d...

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards