♥ 20år & Leons mamma

Direktlänk till inlägg 31 juli 2010

En liten lista

Av Lina Råneby - 31 juli 2010 22:53

När fick du reda på att du var gravid? I början av Januari 2010.
Var det planerat? Nej det var inte planerat, men det var välkommet att komma om man säger så!
Har du mått du illa under graviditeten? Jaaaa ett stort ja! Mådde illa varje dag fram till v 20 någon gång och nu på slutet har det börjat komma sakta men säkert.
Har du mycket foglossningar? Nej inte alls. Har iställlet besvärats av ischias & nu de sista veckorna även av ett tryck i underlivet (som kanske är foglossning?).
Har du någon hormonrand? Inte vad jag har sett!
Har du bristningar på magen? Nej, inte än. Men jag vågar inte  hoppas på för mycket. Det är nu i slutet det kan smälla till.
Vad tror du att det  blir för kön? Jag tror och vet att det kommer bli en pojke. Efter tre ultraljud kan man känna sig ganska säker.
Vad vill du att det blir för kön? Jag vill faktiskt att det ska bli en pojke, pojke först som kan ta hand om sina syskon. Men så länge barnet är friskt och mår bra spelar det inte så stor roll.
Har du några speciella cravings? Inga sådär som jag skulle döda för, men apelsin mer med sugrör och lakrits som vanligt. I början var det mycket glass.
Vad gillar du för mat? Samma som tidigare, inga förändringar där inte.
Någon maträtt du avskyr? Nope! Inte mer än dom jag hatade innan.
Har du halsbränna? Nej ingen alls, men däremot väldans svårt att andas.
Behöver du kissa ofta? JAAA, hela tiden och det är bara små droppar när man tror att det ska komma en flod. Nätterna är värst.
Är du nöjd över din graviditet hittils? Jag är nöjd, har varit en grym upplevelse men är glad att den snart är över så vi kan få ut det  bästa av den hela.
Är du rädd för förlossningen? Rädd vet jag inte, men jag är väldigt nervös och jag tror att det är svårt att kunna förbereda sig inför den. Allas ser ju olika ut och hur mycket du än förbereder dig vet du ju inte hur den kommer sluta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Råneby - 3 december 2010 01:51

Min nya blogg; KLICKA HÄR

Av Lina Råneby - 2 december 2010 23:02


Och så var magvärken tillbaka! Inget ovanligt?! Irriterande, ligger med värmekudden och hoppas på att Leon vill fortsätta sova tills mammas magvärk har gått över. Vicky ligger och pillar naglarna i andra soffan och älsklingen är och kämpar med deras ...

Av Lina Råneby - 2 december 2010 21:53


Jag måste få tillägna ett inlägg till en äkta vän! En tjej som kommit så nära mig på så kort tid. En tjej som jag inte skäms det minsta för. En tjej som alltid gör mig glad. En tjej som man bara kan vara arg på i fem minuter. En tjej som gö...

Av Lina Råneby - 2 december 2010 19:30


Hej gott folk! Jag & Leon har varit hemma hos Vicky hela dagen därav den dåliga uppdateringen. Jag har strosat runt också och försökt få tag på min IPHONE. Enligt tele2 hade den kommit till eskilstuna. Men den fanns ju ingenstans. Snacka om att först...

Av Lina Råneby - 2 december 2010 14:02

  Älskade bror, var du och besökt oss i morse? Ville du visa att du var där? Du lyckades, jag förstod på en gång att det var du. Jag tror att du besökte mig i drömmarna innan jag gick upp. Jag saknar dig, jag vill ha dig här hos oss. Jag vill att d...

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards