♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av Lina Råneby - 1 oktober 2010 19:52

Nu är vi inne i Oktober månad, Är det bara jag som tycker att September gick otroligt fort? Verkligen från sommar till höst/vinter. Det är ju ruskigt kallt ute nu på kvällarna. Men jag ska inte klaga jag tycker om när det är kallt och mörkt ute, mysigt med tända ljus och när elementen sätts på och man äntligen kan få den värmen man vill ha! (Lite värmetokig är jag allt). Jag längtar till julen till vi får sätta på våran lillkille en tomtedräkt och se honom titta på jultomten! 


Han är fortfarande gnällig, han liksom vägrar sova! Men förhoppningsvis somnar han nu sover någon/några timmar och sen får han mat och jag kan lägga mig tillsammans med honom för sova är något jag skulle uppskatta, jag är så trött att ögonen går i kors och huvudet är tungt just nu. Älsklingen mår inte heller så vidare bra tror jag. Det tar på en att ha en liten knott här hemma kan jag lova. Men jag ska inte klaga, det är det underbaraste som finns.


Är det någon annan som älskar höst och vinter så som jag?


  

Av Lina Råneby - 1 oktober 2010 17:48

Den här dagen har vi haft fullt upp! Vaknade försent eftersom tröga Lina inte ville vakna, Leon var vaken en timme innan klockan ringde för att äta så jag var ganska slut och valde att ta lite sovmorgon. Tur att vi har Dennis som kom och hämtade oss så vi inte skulle missa tatueringstiden. Det gick bra att tatuera oss. Skitsnyggt blev det är hur nöjd som helst med resultatet. Det gjorde grymt ont bara att skriva Sargon på handleden men det gick fort. Det mest speciella är att det är Sargon som har skrivit det själv. Efter det åkte vi till mc för att äta, onyttigt för sista gången på ett bra tag, nu ska det ätas det som finns i frysen. Innan det fryser fast. Iväg till familjerätten för att skriva på faderskapet för älsklingen. Så nu är han pappa på papper också. Världens bästa för den delen! 


Jag träffade på Jonas en snabbis på stan och snacka skit innan jag tog en promenad hemåt för Leon var hungrig. Anna var förbi en stund här också och myste lite med Leon! Nu sitter vi här i soffan och bara myser. Leon är lite gnällig eller bortskämd skulle jag snarare säga, så fort ingen ger honom alla uppmärksamhet så skriker han! Men man kan inget annat göra än att älska honom.


Bilder på tatueringen finns i inlägget nedanför!

Av Lina Råneby - 1 oktober 2010 17:00

    

Av Lina Råneby - 1 oktober 2010 01:47

Tillsammans med min älskade son, hur underbart är inte det. Pappa Sargon stod och tog en massa kort och beundrade sin son. I morgon är det hans tur att duscha med Leon. Det är det bästa sättet att få honom lugn på kvällen. Nu ligger han i sin babysitter så nöjd och bara tittar runt. Sargon sitter och textar på en tatuering och Vicky spelar spel på sin mobil. Jag kollar runt på bloggar. Tänkte sätta på en film tills det är dags för Leon att äta, sen ska vi alla bumsa i säng.


JAG ÄLSKAR DIG SARGON MOSHI! TACK FÖR ATT JUST DU ÄR MIN BLIVANDE MAN.


Victoria Andersson Kvammen, "jag diggar dig" (tänker att jag sjunger låten


      

Av Lina Råneby - 1 oktober 2010 01:45

Vad är den största omställning att vara mamma?

Den största? Allt är en stor omställning, men en stor sak är nog att man hela tiden måste planera. Jag brukar vanligvist vara ganska impulsiv men det får man ändra på nu.


Hur länge vill du vara hemma med Leon?

Jag vill vara hemma 1 år till en början, men tror jag kommer vilja kombinera att vara hemma med Leon och jobba med någonting senare. Helst skulle man ju vilja vara hemma hela tiden resten av livet känns det ju som.


Hur lång är du?

Jag är 1,64 tror jag


Sugen på ett till barn?

Inte just nu, men självklart vill jag ha fler! Men just nu vill vi bara njuta av Leon och se honom växa upp och utvecklas.


Vad hände med flytt planeran till sthlm?

Dom finns fortfarande kvar, men just nu bara i våra drömmar. Men förhoppningsvis har vi lyckats genomföra flytten inom ett år. Men samtidigt har jag fått bättre kontakt med min mamma (Leons Mormor) så att flytta ifrån henne nu skulle nog vara svårt.


Dina 3 bästa egenskaper?

Glad, Positiv & Omtänksam


Ska du jobba eller plugga efter mamma ledigheten?

Jag ska jobba, eller jag vill jobba rättare sagt. Nu förtiden är det ju inte världens enklaste att få tag i ett jobb. Man ska ju trivas också. Men när jag är 25 ska jag börja plugga.


Hur kändes det första gången du fick upp ditt barn på bröstet?

Den känslan är obeskrivlig och overklig. Det kändes som att jag funnit en mening i livet. Bästa stunden hitills i mitt liv. Att pussa honom på huvudet och känna hans hjärta slå var extremt.


Var Leon planerad?

Han var inte planerad, men vi visste att han kunde dyka upp!


Vad skulle du helst vilja jobba med?

Jag vill jobba med ungdomar som har problem, på ett behandlingshem eller liknande.


Ska ni döpa Leon?

Ja det ska vi, vet dock inte riktigt när. Det får vänta några månader.


Planer på flera barn?

Absolut, men inte just nu.


Framtidsdrömmar?

Min dröm är att få leva lyckligt och att dom runt omkring mig ska må bra.


Vad är det jobbigaste med att vara nybliven mamma?

Att allt är nytt och man är väldigt trött. Överskottsenergin lägger sig till slut.


Vad är det roligaste med att vara nybliven mamma?

Att få vakna upp varje morgon och se det lilla livet man har skapat!

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards