♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av Lina Råneby - 10 oktober 2010 20:47

Nu är vi hemma och Leon mår mycket bättre. Han sover så bra på den andra ersättningen och är helt nöjd med bara några kräkningar. Han har varit hemma hos sin farmor och faster och hälsat på idag! Just nu sover han som han har gjort dom senaste två timmarna men jag tror att han snart vaknar och är hungrig. Jag har hunnit tagit en lång dusch, färgat håret och hängt tvätt. Skönt. Snart ska vi kolla på två filmer och moffa chips och dipp. Vi håller tummarna för att Leon vill sitta och mysa med oss och må bra.


Min bärbara dator dog nyss från ingenstans. Den går inte att starta igen och jag vill gråta blod. För idioten själv har gjort samma misstag som förra gången sparat alla alla alla bilder på Leon på den datorn utan någon backup. Men förra gången fick jag ju förfrågan om att betala 500 kr för att få tillbaka bilderna och den här gången är det värt flera tusen om det är så. Hoppas hoppas att dom kan spara bilderna. En tripp till expert i morgon är ett måste!


Får se om det blir mer uppdatering idag, helt segt att sitta vid den stationära datorn och den är segare än segast.


  

En gamma bild på mig och älsklingen! Tänk att där fanns det inte ens en tanke på dig och mig och absolut inte Leon. Men se vilket mirakel som kunde ske.

Av Lina Råneby - 10 oktober 2010 15:57

Nu ska vi åka hem en sväng, eller över natten rättare sagt. Med rätt ersättning så mår Leon bra, vi har börjat med den mjölkfria nu igen och han åt 40 ml och tvärsomnade utan att spy. Det är nog den som gör att han mår bra trots allt. Jag har inte kunnat sova ännu så nu åker vi hem på "permission" som dom kallar det för att sen vara tillbaka klockan 9 senast i morgon för att väga ta tempen och resonera med doktorn hur vi ska göra framöver. Känns iaf skönt att veta att vi har rummet kvar och att så fort det är något ska vi ringa eller komma tillbaka. 


Jag ska duscha äta och bara vila!! 

Av Lina Råneby - 10 oktober 2010 12:48

Så var det snart söndag eftermiddag och vi är kvar på sjukan, älsklingen åkte nyss hem för att få sova lite så någon av oss har energi till kvällen. Vi har ju inte sovit mycket i natt om man säger så. En timme kanske två på sin höjd var. Men sånt är livet! Inget att hänga läpp för.


Läkaren var inne och pratade med oss för några timmar sen, vi ska tydligen sluta med nutramigen eftersom Leon la tre stora spyor imorse också efter maten. Vi ska testa byta flaska och ändra rutinerna för hur mycket han äter och hur ofta. Han har ätit nu för en kvart sen och bara spytt pyttelite, nu sover han här på mitt  bröst. Och jag håller tummarna för att han inte spyr mer än så. Mot eftermiddagen kvällen åker vi hem för det är hundra gånger skönare hemma där vi alla har sängar. Hungrig är jag också, men maten här är ju ingen hit direkt. Så jag får helt enkelt vänta. 


Blir någon god mat till kvällen får jag hoppas, tacos om jag får välja! Vicky har jobbat idag duktiga hon, nu skulle hon hem och vila eftersom inte har fått många timmars sömn hon heller. Tror jag slår igen datorn och sover någon kvart jag också nu innan Leon vaknar igen.


  

Av Lina Råneby - 10 oktober 2010 04:17

Vi här uppe på sjukan misstänker mjölkproteinsallergi, efter att Leon hade ätit ungefär 100ml baby semp igår så spydde han sex gånger och två gånger sprutade det som en fontän, lite obehagligt faktiskt! Fick byta body på honom fyra gånger. Jag ifrågasatte sköterskan när det var dags för mat igen eftersom det inte är någon mening för honom att äta om det ska komma upp liksom? Frågade om vi inte kunde få ersättning utan mjölkprotein, men man var ju tvungen att träffa en läkare innan. Men hon var jätte snäll och fixade åt oss trots allt men  problemet  var att Leon har blivit bortskämd av den goda mjölken så han nästintill vägrade att äta och gjorde miner och spottade ute. Men när han väl är hungrig så äter han oavsett hur äckligt det är. Så nu har han precis ätit över 100ml och ligger nu på sin pappas bröst för att föröka sova. Ännu inte en spya och en nöjd Leon senaste 6-7 timmarna!


Vi är så trötta att ögonen går i kors, vi får dela på en 60cm säng här uppe. Hm?

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards