♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg den 9 november 2010

Av Lina Råneby - 9 november 2010 20:46

Mätta & belåtna är vi nu, Leon har svårt att bestämma sig om han ska vara vaken eller sova. Han somnar till sen vaknar han och skrattar lite till att sen bli gnällig och vilja sova. Det beror nog på hans förkylning stackarn. 


Nej nu är det Desperate Housewives och vänta på ett samtal från min älskling.


Han skrattar åt Vicky när han ligger på skötbordet!

   

Av Lina Råneby - 9 november 2010 17:44

Nu har jag gjort det lite mysigt här hemma med ljus, men än sålänge så är det bara köket som är upplyst eftersom det är här vi hänger. Jag har nyss tagit en dusch med Leon sittandes i sin babysitter. Jag fick sjunga sjunga och sjunga för att han skulle vara nöjd. Han är så söt för han har börjat skaka med underläppen innan han börjar gråta. Men det är bra, för oftast hinner man agera innan det är dags för utrbott.


Pratade nyss med min älskling stackarn är helt förstörd och orkar inte jobba. Men så är ju livet, man jobbar för att överleva. Önskar visserligen att du var här hemma och mysde med oss.


Dennis & Vicky ska snart åka iväg och hyra film och köpa beasås för i denna snön ger inte jag mig ut med vagnen. Men nu är det verkligen vinter ute, trodde aldrig att snön skulle lägga sig. Hur mysigt är det inte med massa vit snö utanför och ett varmt mysigt hem och en bra film?


    

Av Lina Råneby - 9 november 2010 13:46

Min lilla älskling är sjuk här hemma, han är helt hängig. Stackarn. Det är så svårt att veta vad man ska göra när han är såhär. Det får bli en riktig mysdag med bara massa mys. För utanför dörren går vi inte. Eller jo möjligtvis till ica för att köpa cola & beasås. Men just nu är det storm ute, det susar i hela vardagsrummet från öppna spisen av blåsten.


Laddar ner en massa serier vi följer och det går relativt fort så vi har nog något att se på hela dagen! Men jag måste ju erkänna att jag redan är lite rastlös. Men det löser sig.

Av Lina Råneby - 9 november 2010 09:26

Godmorgon VinterLandet!  Jag var ju riktigt glad över att det skulle bli snö och att vakna nu gör mig både och. Det är storm ute eller något, möblerna på ballkongen lever sitt egna liv, det var nog det jag och Leon vaknade av tror jag. Men snön faller och det är ju huvudsaken för vi behöver ju inte gå utanför dörren i onödan.


Leon somade på soffan med Vicky igår och sov kvar där över natten så mamma och pappa skulle få sova. Vid sex tiden kom Vicky in för Leon var dyngförkyld och vägrade i princip att äta sin mat eftersom han inte fick någon luft. Så i med en massa näsdroppar som lättar upp och nässugen. Måste dock köpa mig en bättre nässug. Men till slut fick han i sig sin mat. Blev lite orolig också eftersom han inte hade kissat på hela natten. Är det vanligt? Någon som vet? TACK och lov mådde han bättre efter att ha sovit några timmar med mamma på soffan, han hade inte lika mycket matlust som vanligt men han åt, och någon feber har han inte. Kisset hade kommit också så nu får vi bara dras med en rejäl förkylning för lilleherrn. 


Älsklingen åkte iväg till sthlm för jobb i morse. Men han är ju hemma på fredag igen så några nätter klarar vi ju oss. Men nog måste jag säga att det känns konstigt att vakna upp och inte ha någon att vara irriterad på och försöka väcka, haha skämtåsido.


Morgonens låt jag och Leon sitter och diggar (ett försök till att väcka Vicky)

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards