♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg den 15 november 2010

Av Lina Råneby - 15 november 2010 20:51

Jag som tänkte städa, tror ni det blev av? Nej vi åkte och handlade istället. Köpte lite smått och gott, bla fina namnskyltar. En till vagnen och en till hans säng. Blev jätte bra. Hittade lite kläder också och sen började vi småköpa skedar och sånt tills det är dags att börja äta för honom. 


    


Har fixat i Leons rum eller hans del av vårat rum kanske jag ska säga. Rensat ur och fixat garderoben och det. Nu känner jag mig faktiskt ganska nöjd. Trots att badrummet inte är städat. Det kommer ju en morgondag också! Vi köpte även ett sällskapsspel som vi måste testspela. "Helt hysteriskt". Det verkar vara hur roligt som helst. Men det får vi nog ta en annan dag. För jag och Leon ska ta oss en dusch när pappa Sargon kommer hem.


  

Såhär blev det i Leons ena hörna!

Av Lina Råneby - 15 november 2010 14:50

Jaha nu är man mätt och belåten. Leon ligger och sover och jag ska snart ge mig på disken. Inte så mycket dock så det är skönt. Sen är dagens projekt att städa badrummet kliniskt rent! Men denna gång använder jag handskar eftersom mina händer förmodligen blir frasiga av klorinet. Hade tänkt gå och lägga mig och vila ett tag men jag vill heldre gå och lägga mig när Leon somnar i kväll inte sitta uppe för att kolla bloggar eller något sådant som det ofta blir, utan bara gå och tvinga mig själv att sova!


Det är ju världens tråkigaste väder, regn,snö,regn,snö. Hur ska dom ha det? Enligt smhi ska det ju snöa senare i veckan också. Man känner sig så inlåst i det här vädret. Men en bra film kanske och lite tända ljus och förhoppningsvis en glad Leon så blir det nog en mysig dag trots allt.


Vicky åker snart till sitt nya jobb och jag önskar henne lycka till, det kommer gå bra det vet jag! Hoppas bara att hon trivs där borta och att tanten hon går intro med är rökare, haha!


  


Av Lina Råneby - 15 november 2010 11:32

Morgonen hemma hos oss

    


    

Av Lina Råneby - 15 november 2010 10:55

Regnet öser ner så våran promenad till stan får vi glömma! Finns inte en chans att jag ger mig ut, trots att jag måste. Isånfall själv för jag drar inte med vagnen. Var jobbigt en gång när det duggade lite med vagnen, för är Leon gnällig och vägrar ligga i vagnen är det inte roligaste vädret att ta upp honom. Ligger i soffan och väntar på att försäkringskassan ska ringa upp mig så jag reder ut allt gällande föräldrarpenningen! Sen ska jag laga köttfärsås. Det är dags att sluta äta ute nu. 


Jag vet att många säger att mammor blir förvirrade, jag undrar om jag har blivit en av dom? Igår när vi var och handlade handlade jag först fel blöjor. Jag visade dom för Vicky eftersom det var grym färg och en massa djur på lite roligt sådär. Men hon såg på en gång att dom var för stora. Sen i morse la jag märke till att ersättningspulvret inte var samma konsistens som tidigare. Nej men se på fan det var ju inte samma. Men denna är tydligen lindrigare mot magen så det gör inget! Blöjorna kan han ha dom är ju från 4-9KG men dom är ju lite större än vanligt. Får hoppas att han inte skiter järnet nu bara.


  

jag älskar denna bild <3

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards