♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg den 12 november 2010

Av Lina Råneby - 12 november 2010 23:48

Vi är hemma hos Anna & Aidy, vi fick för oss från ingenstans att ta oss hit för att umgås! Väldigt bra insiativ av Vicky. Vi sitter här och snackar och bara umgås! Leon sover men jag tror han vaknar snart för lite mat. Har fixat naglarna lite med Annas magiska penna som gör att det "vita" på naglarna blir vitare.


Tror inte det blir mer bloggning idag så vi hörs i morgon igen!


           

Av Lina Råneby - 12 november 2010 19:15

Tänkte att jag ska testa en grej och se om man får fler läsare av detta!

Jag blev medlem på Blogstart! Klicka på länken och bli det ni också!




Det är ju värt ett försök, testa ni också!

Av Lina Råneby - 12 november 2010 18:18

Dagen har spenderats inne, jag är trött på att sitta inne. Funderar på att klä på oss och gå ut och ta en promenad eller något! Har ju hört att det inte är speciellt kallt ute heller! Leon har varit ganska gnällig idag, så fort man sätter honom i babysittern eller babygymmet blir han arg. Så vi får turas om att gosa med honom för att han ska vara nöjd. Han testade sitta själv i soffan idag! Han ser ju riktigt mullig ut, jag längtar tills han får sådär rultiga lår ni vet. Han växer och växer för varje dag som går. Ska bli spännande att se hur mycket han väger sen på onsdag.


Har anmält oss till en föräldrar grupp som börjar då, vi ska lära oss att massera barnen på onsdag. Det ska bli jätte roligt att komma ut och träffa lite andra bebisar och dela erfarenheter. Såg även på Carros blogg att friskis och svettis har tre timmar på förmiddagen när man får ta med sig sin bebis och träna. Hur perfekt är inte det? Hoppas att det finns kvar efter nyår för då smäller det!


        

Av Lina Råneby - 12 november 2010 14:26

Godeftermiddag, dagen har i princip börjat hemma hos oss. Jag och Leon var ju vakna på morgonen sen somnade han om ett tag och jag tog det bara lugnt, kollade på våra bästa år som jag vanligtvis inte har förstått hur någon kan se. Men det gick, blev till och med lite spännande. Nu har vi precis lagat lite lunch. Jag har plattat håret kors i taket, det gör man inte varje dag. När jag var klar kom jag dock på att det regnade ute. Lyckat!


Ska röja undan lite här och sen får vi se vad dagen har att bjuda på! Har fixat batterier så det kommer bilder senare!


  

Av Lina Råneby - 12 november 2010 09:15

Hallå! Blev ingen bloggning igår, vid halv elva kommer någon in genom dörren. Jag trodde självklart att det var Dennis men blev lite fundersam när dörren låste sig efter den som kom in. Och in i köket kommer min älskling. Jag satt helt förvånad! Och överlycklig, han lura oss alla och kom hem igår. Så det blev ingen data utan bara en massa mys. Det blev läggdags väldigt sent så just nu är jag dötrött. Leon har varit jobbig i natt också tror han har sovit oroligt, jag skojar inte om jag säger att han har nog tappat nappen en 180 gånger och vridit och vänt på sig. När han har velat äta två gånger har han bara ätit 50ml varje gång och sen har det sett ut som att han har mått illa och sen kommer spyan.


Vi bestämde att jag tar honom nu tidigt på morgonen och sen väcker jag Sargon så jag får sova en stund sen på dagen. Och det ska jag faktiskt göra idag! Så nu ska jag sysselsätta mig med gamla tvprogram på tvn tänkte jag.


Vädret lockar ju inte en ut på promenad direkt, det regnar och är slaskigt.


  

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards