♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg den 11 november 2010

Av Lina Råneby - 11 november 2010 21:38

Nu är det kväll igen, den här dagen har varit ganska seg måste jag säga! Det är nog pga att jag har varit själv här hemma med en ganska gnällig liten bebis. Anna kom hit och mysde lite med Leon så han blev tyst. Hade velat tagit kort på dom tillsammans med batterierna är sopslut i kameran, måste inhandla laddningsbara batterier eftersom kameran går på högvarv här hemma. Nu har vi iaf precis ätit tacos, inget ovanligt. Som Sandra sa "Du är tacosens ansikte utåt". Men älskar man något så gör man och jag vill ju inte påstå att det är någon onyttig mat heller? Ganska enformig och perfekt!! 


Nu ska jag snart bege mig ner i tvättstugan, slängde in alla Leons nytvättade kläder i torktumlaren är ju en jävla procedur att hänga upp hans små kläder på ställningen eftersom dom ramlar ner så fort man går förbi. Diska skulle ju behövas göra också. Dammsugningen och allt gör jag i morgon, tänkte ju att älsklingen skulle få komma hem till ett renstädat hem och förhoppningsvis en glad son i morgon kväll!


  

Leon hos tantElin hur nöjd som helst!

Av Lina Råneby - 11 november 2010 16:48

Det finns många bloggar jag läser som påverkar mig på både gott och ont. Jag har funderat mycket på styrka, hur stark är egentligen en människa? Hur mycket kan man ta innan det går utför? Jag tror precis som min rubrik lyder. Många är starkare än vad man tror, man glömmer bara bort att tro på det ibland. Det finns många som stöter på mest motgångar i livet, men det måste ju finnas något som håller hoppet vid liv? Tanken på att det blir bättre, tanken på att regn kommer efter solsken. Att ge upp anser jag att vara svag. Tro mig jag vet hur det känns att vara på botten, när det inte går att ta sig upp. Men styrkan gör att man klarar det. Det finns mycket positivt som vi har att vänta på. Som tex att föda barn, att få något du älskar mer än dig själv. 


Jag blir imponerad av att läsa bloggar där personerna vågar erkänna sina rädslor, sina innersta känslor och verkligen är 100% ärliga. Det är väl det en blogg är tillför? I ärlighetens namn så är inte jag helt ärlig i min blogg, eller ärlig är jag men det är många gånger jag skriver km långa inlägg för att sen radera dom i fruktan på vem som kommer klicka sig in och läsa inlägget. Har några gånger försökt det här med lösenordsskydda inlägg, men har inte klurat ut hur man gör? Någon som vet får gärna berätta. För om jag vet vilka som läser känns det nog tryggare att skriva. 


Men vad jag ville komma fram med i detta inlägg är alltså att alla ni som möter motgångar och mår dåligt, det kommer bättre tider och ni är starkare än vad ni tror!


Fortsätt kämpa, det kommer bättre tider!

Av Lina Råneby - 11 november 2010 15:59

Nu är jag hemma och sitter i sängen tillsammans med Leon. Han somnade till på min mage och då fick jag lite panik eftersom jag behöver städa, så jag testa lägga ner honom i sängen men tror ni det gick? Nej nu är han hur pigg som helst och ligger och skrattar. Nåväl, så länge han inte är ledsen så är jag glad.


  

Dennis var förbi ett tag, han matade Leon medans jag fixade tvätten. Som räddaren i nöden eftersom det verkligen behövs tvättas, Leon har bara en filt kvar att spy ner. Han skulle komma tillbaka sen så vi kan åka och handla lite och så! Men jag funderar på att ta dammsugningen sen och lägga mig och vila ett tag med mitt lilla hjärta.


I morgon kommer min älskling hem! 

Av Lina Råneby - 11 november 2010 13:25

Torsdag eftermiddag och jag är hur utvilad som helst! Fick sova hela natten i natt, Leon vaknade en gång och ville ha mat och då matade hans mormor honom. Han sov bredvid mig och mamma! Hur mysigt som helst. Nu ska jag försöka få in dom rutinerna att han somnar mellan elva och tolv och sover hela natten. Sen vaknade han visserligen vid halv åtta och var pigg. Men då fick jag sova och mamma fick tid att umgås med sitt barnbarn! När mamma väckte mig vid elva tiden var jag hur utvilad som helst och med en glad liten plutt bredvid mig som både han ätit och bajsat. 


Nu är vi hemma hos Vicky och gör henne sällskap när hon tvättar. Leon sover så sött i sin vagn och jag tänkte kika runt på bloggar nu under tiden han sover. Sen ska vi bege oss hemåt och jag ska försöka städa lite om Leon tillåter mig att göra det, en varm dusch skulle behövas också. Vicky ska jobba i kväll men jag tror nog att Dennis   kommer och sällskapar mig och Leon! Sen ikväll har vi planerat in tacomiddag med Leons farbror, men eftersom han är en sjusovare får vi se när han hör av sig! 


  

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards