♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg den 23 november 2010

Av Lina Råneby - 23 november 2010 22:34

Finns det någon finare svensk låt? Tårarna rinner nästan bara av att lyssna.


Av Lina Råneby - 23 november 2010 21:18

    

Av Lina Råneby - 23 november 2010 20:08

Vi kom iväg till Rusta och shoppade julsaker. Och jag har redan börjat pynta. Stakarna är uppe i fönstrerna och en mysig stjärna har vi i sovrummet. Röd duk och en gran som väntar på att bli pyntad. Men den väntar vi med lite. Jag älskar ljuset av adventsljusstakar. Kommer ihåg när jag var liten att jag älskade att sova med det ljuset, mamma var lite arg på mig eftersom jag aldrig släckte innan jag somnade. 


Leon har enbart sovit idag och då menar jag enbart, han har vaknat för mat någon gång tittat runt lite och somnat med flaskan i mun ordagrant. Men alla har väl trötta dagar. Hoppas bara på att han inte är vaken hela natten. Men det är han väl för trött för min plutt.


Just nu sitter jag med honom i famnen och han sover så gott så, undra om han har blivit lika trött som sin mamma och pappa? 


        

Av Lina Råneby - 23 november 2010 16:03

Smärtan i magen har lagt sig, Jag är helt lättad och överlycklig. Tog två panodil och la värmekudden i en timme. Nu har det  gått över, men är rädd hela tiden för att det ska komma tillbaka. Men snart är det dags för att ta två till snart. Leon har fortfarande lite feber men han har inge problem med att äta. Sover gör han dock nästan hela tiden, skönt för honom att han kan sova trots att han inte mår toppen. Vicky kom hit för ett tag sen och innan dess var morfar förbi på en kopp kaffe och äppelpaj. Mysigt att sitta och snackar med honom ett tag.


Ligger i soffan och letar efter det nya gossip avsnittet som jag vill ladda ner. Men ska nog snart sätta på mig kläder, klockan är snart halv fem och jag vill sätta på mig kläder nu. Ja när man har en liten här hemma får man anpassa dagarna efter honom. Men ska nog ta mig till att platta håret så man ser ut som en människa igen!


Om ett tag blir det att ta sig till rusta och köpa julsaker! Wihoooo.


  

Av Lina Råneby - 23 november 2010 12:34

Vaknade upp vid åtta tiden eftersom Leon var pigg. Ringde vårdcentralen och bokade tid för att  börja utredning på magen. Om två veckor. Tänkte att så länge det inte gör för ont kan jag heldre vänta och få det riktigt utrett. Var vaken med Leon i två timmar och somnade sen om. Då kom värken. Inte alls på samma sätt som innan? Frågan är om hela magen är rutten eller vad som är problemet. Sitter med värmekudden och så fort jag ställer mig så hugger det som en ihållande känsla. Kan ju glömma att gå och köpa julpynt idag om det inte ger sig. Ringde vårdcentralen igen som skulle ringa upp om någon timme. Det får bli en tid mycket snabbare, det här kan jag inte gå runt med. Ska ta två ibumetin och värma kudden på nytt, lite frukost och se om det ger med sig? Snälla håll tummarna för mig, helst skulle jag ärligt talat vilja sätta mig och storböla och inte sluta förns det går bort.


Av Lina Råneby - 23 november 2010 01:25

Klockan är mycket, ljuset är tänt på bordet. Jag och min älskling har haft en myskväll med bakelser och cocacola. Vi fick till slut våran älskade son att somna i sin säng. Han har sovit i några timmar nu. Jag sitter mest uppe och väntar på att han ska vakna. Han är hungrig inom kort om jag känner honom rätt. Hoppas på att han vill somna om på en gång så vi också får lite sömn. 


I morgon ska jag bege mig iväg och inhandla julpynt, har sett på en massa bloggar att ni redan har tjuvstartat. Så jag hänger på. För adventsljusstakar i fönstrerna är det mysigaste jag vet. Leon har också fått julkänsla. Han bönade och bad om att han skulle få testa sin tomtedräkt idag och kolla hur fin han är i den! Underbara unge.


  

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards