♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg under oktober 2010

Av Lina Råneby - 12 oktober 2010 19:22

Nu är det kväller och mörkt ute. Dagen har gått relativt fort. Vi var nere på stan snabbt jag och Vicky. Med Leon blev ledsen och omöjlig så jag gick hemåt och då somnade han som en stock. Vicky gick till jobbet och Älsklingen och Dennis kom hem och gjorde mig sällskap, försökte vila ett tag men det gick inte som planerat. Har tvättat och tvättat och ska ner i tvättstugan nu och hämta upp tvätt från torktumlaren, har tröttnat på att låta allt torka på ställning nu. Vi tog just en sväng till ÖB för att handla lite nödvändiga saker och självklart blev det lite onödiga också. Ska väl snart börja laga mat, fläskfile och strips serverar kocken Lina ikväll! 


Efter mycket tips och tankar så har vi nu gått tillbaka till Nam flaskan från apoteket med minsta nappen, får bara se till att Leon hinner andas imellan helt enkelt. 


     

Av Lina Råneby - 12 oktober 2010 15:24

 Vem kan motstå dessa ögon? Det spelar ingen roll hur mycket du gapar och skriket och vill ha din vilja igenom för när mamma tittar på dig och du ser ut såhär så smälter mitt hjärta. Du är den vackraste som finns!

Av Lina Råneby - 12 oktober 2010 10:28

God morgon eller jobbig morgon skulle nog jag vilja säga. Leon har varit gnällig ända sen sex tiden. Nu gav jag upp att försöka ligga kvar i sängen. Men Nathalie som tipsade mig om att det är klart han fortfarande kan ha magknip det försvinner ju inte bara på en sekund. Och jag glömde ju faktiskt dropparna igår så jag får ju skylla mig själv. Men vilket problem jag har med flaska. Jag vet inte vad som passar bäst, han är ju så glupsk att det är inte sant. Han andas knappt mellan klunkarna även fast jag testat ta ut flaskan varannan sekund. Det kan ju vara det som ger magknip också. Någon som har något tips?


Jag hatar det här, när man inte kan somna om. Jag var dödstrött för en timme sen. Sen fick jag gå upp sätta på musik (Leon är beroende av musik, han blir tyst av den) och helst ska man sjunga med till musiken. Spotify listan är välanvänd kan jag lova. Nu sover Leon snart och hur ska jag kunna somna om? Jag ska verkligen försöka men jag tvivlar på att det går speciellt när solen skiner ute också och man bara vill gå ut. Jag ska hämta min vinterjacka uppe på vinden idag. Det är för kallt med skinnjacka när det bara är några få grader som det var igår. 


 Enda sättet att hålla kvar nappen i Leons mun när han gallskriker!

Av Lina Råneby - 11 oktober 2010 23:54

Som rubriken lyder så är jag slut, min överskottsenergi har totalt tagit slut. Jag känner mig svimfärdig mellan varven, har kramper i magen är spyfärdig då och då och huvudet hänger inte riktigt med. Jag glömmer saker titt som tätt och jag känner mig inte riktigt som vanliga Lina. Jag skulle vilja sova sova sova för att bli lika pigg och alert som tidigare. Man ska inte tro att man kan gå på överskottsenergi för resten av llivet.


Leon har varit relativt lugn idag, trots att han har spytt lite, men det är inget han har verkat lida av utan snarare vi som har fått byta kläder på honom 7-8 gånger. Men det gör ingenting, jag har ju blivit ett proffs på att tvätta vid det här laget med tanke på att jag tvättar igenomsnitt en tvätt om dagen. Men nu på kvällskvisten har han skrikit lite och det kan bero på att hans glömska mamma har missat totalt att han ska ha minfom innan han äter. Men det försöker vi minnas nu! 


Tog mig en liten paus ikväll så Dennis körde iväg mig och Vicky till rixvideo för att sola, men Vicky orkade inte så hon gjorde mig sällskap när jag låg och svettades i en kvart. Skönt var det och nu är jag inte blek längre. Klev upp på vågen på sjukhuset idag också och till min förvåning har jag gått ner i vikt. Halleljua.


Nej nu ska jag inte babbla mer idag, missade paradise idag gjorde jag också. Var det bra ni som såg det? Värt att försöka börja följa?


          

Av Lina Råneby - 11 oktober 2010 16:16



Love is about forgiving, and ready to

be hurt again if necessary


  


Av Lina Råneby - 11 oktober 2010 12:35

Än så länge, man ska inte ta ut lyckan i förskott det har jag lärt mig!


Sitter hemma hos kära Victoria, hon städar lite och ska tvätta och jag bara latar mig medans Leon ligger och sover som en stock i sin vagn. Han är en helt annan bebis sen vi bytte ersättning, nu njuter man verkligen! En riktigt glad mamma är vad jag är idag. Vi var på sjukhuset i morse och pratade med barndoktorn och blev utskrivna. Vi ska fortsätta med nutramigen i en vecka för att se om det är det som gör att Leon mår bra, sen byta i en dag för att se om han mår dåligt vilket är idiotiskt om jag får säga mitt. Men vad ska man göra? Visar det sig att det är det så får vi recept utskrivet vilket gör att det blir mycket billigare. Men jag skulle betala miljoner för att Leon ska må bra och vara så nöjd som han är nu. 


Blev en väldigt tidigt lunch på spicyhot, vi praktiskt taget stod och hängde på låset. Och jag testade något nytt, kyckling med cashewnötter med stark smak och fy fan jag har hittat mig en ny favorit kan jag lova. Leon vaknade och ville ha mat mitt upp i allt men han var så duktig så han åt och sen somnade han igen.


   

Såhär slitna var jag och Leon igår!


    

Och såhär glada och pigga är vi idag!


  

Och Leon var lite ledsen innan han fick mat!


Jag skulle verkligen bli glad om ni läsare med blogg kan lämna eran adress i kommentarfältet för eftersom min dator har kraschat har alla mina favoritbloggar försvunnit. 

Av Lina Råneby - 10 oktober 2010 20:47

Nu är vi hemma och Leon mår mycket bättre. Han sover så bra på den andra ersättningen och är helt nöjd med bara några kräkningar. Han har varit hemma hos sin farmor och faster och hälsat på idag! Just nu sover han som han har gjort dom senaste två timmarna men jag tror att han snart vaknar och är hungrig. Jag har hunnit tagit en lång dusch, färgat håret och hängt tvätt. Skönt. Snart ska vi kolla på två filmer och moffa chips och dipp. Vi håller tummarna för att Leon vill sitta och mysa med oss och må bra.


Min bärbara dator dog nyss från ingenstans. Den går inte att starta igen och jag vill gråta blod. För idioten själv har gjort samma misstag som förra gången sparat alla alla alla bilder på Leon på den datorn utan någon backup. Men förra gången fick jag ju förfrågan om att betala 500 kr för att få tillbaka bilderna och den här gången är det värt flera tusen om det är så. Hoppas hoppas att dom kan spara bilderna. En tripp till expert i morgon är ett måste!


Får se om det blir mer uppdatering idag, helt segt att sitta vid den stationära datorn och den är segare än segast.


  

En gamma bild på mig och älsklingen! Tänk att där fanns det inte ens en tanke på dig och mig och absolut inte Leon. Men se vilket mirakel som kunde ske.

Av Lina Råneby - 10 oktober 2010 15:57

Nu ska vi åka hem en sväng, eller över natten rättare sagt. Med rätt ersättning så mår Leon bra, vi har börjat med den mjölkfria nu igen och han åt 40 ml och tvärsomnade utan att spy. Det är nog den som gör att han mår bra trots allt. Jag har inte kunnat sova ännu så nu åker vi hem på "permission" som dom kallar det för att sen vara tillbaka klockan 9 senast i morgon för att väga ta tempen och resonera med doktorn hur vi ska göra framöver. Känns iaf skönt att veta att vi har rummet kvar och att så fort det är något ska vi ringa eller komma tillbaka. 


Jag ska duscha äta och bara vila!! 

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards