♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg under oktober 2010

Av Lina Råneby - 17 oktober 2010 12:09

Godmorgon! Har varit vaken med två timmarsmellanrum hela natten. Leon har vaknat efter precis 2 timmar. Han har spytt, behövt byta blöja och legat och snackat lite grann med mig. Måste försöka göra så han äter mer och sällan. Han är ju egentligen inte hungrig när han skriker, han vill ju bara "någonting". Det tar lite tid att lära känna sitt barn, men vi gör framsteg!


Söndag och solen skiner! Jag skulle tippa på att det är iskallt ute. Ska förbi morfar idag och hämta sängkläder och hoppas på att det är ledigt i tvättstugan så jag kan tvätta upp allt. Annars vet jag inte som sker idag, tidigt i säng iaf och det ska jag tammefan hålla idag. 


Ens väns rätta plats är vid ens sida när man har fel

 Vem som helst kan stå vid din sida när du har rätt.


Av Lina Råneby - 17 oktober 2010 01:10

Jag funderar på att byta blogg, jag har tröttnat lite på bloggplatsen. Det är så tråkigt att man inte kan ändra textsnitt på rubriker och att man inte kan göra om som man själv vill. Allt är så simpelt här. Men jag vill flytta med mig alla inlägg och allt. Någon som vet hur man går tillväga då?


Morfar har varit här på besök, och trött Leon sov mestadels av tiden i sin älskade gunga, han somnar så fort han lägger sig i den. Perfekt för oss som har nackproblem efter alla gungnigar, vi kan vila våra nackar ett tag. Vi spelade veckans värsta och det var inte det enklaste, men det gick och duktiga Dennis vann självklart! Nu ska jag ta mig en dusch. Vicky försöker få mig att titta på ensam mamma söker med henne, men jag är inte största fanet av det programmet trots att jag är mamma haha! Trött är jag också, så så fort Leon somnar så ska hans mamma sova.


Fick förresten en massa fina kläder utav Emelie idag, tack så jätte mycket! Skitsnygg adidasdräkt Leon kommer kunna ha om en månad! 


Godnatt Gott Folk!


  

Av Lina Råneby - 16 oktober 2010 20:24

Nu har tacosen slunkit ner så vacker i magen och vi är mätta och belåtna. Har diskat och fixat till i köket. Tänt ljus överallt för ikväll ska våran lilla Leon få ligga och lufta sjärten och jag är orolig för att han ska frysa. Men nu är det snart jätte varmt här inne! Ska spela lite spel senare och morfar kommer snart förbi här! Mysigt, jag älskar min morfar! Det gör vi nog alla som kallar honom för morfar, haha.


  

Ska försöka ta mig in och duscha också, en lång varm dusch utan stress skulle jag verkligen uppskatta. Man luktar ju inte hallon efter Leons spyor kan jag lova. 


Äntligen helg säger ju många, men för mig är det fredag hela veckan! Jag älskar mitt liv och min tillvaro. Har man det här känslan jag har då kan det nog inte bli bättre. Det enda som skulle sätta alla  bitar på plats är om min älskad bror fanns med oss.


Vi hörs kanske senare!

Av Lina Råneby - 16 oktober 2010 18:13

Dagen har varit helt perfekt, jag Sargon och Leon har tagit oss en långpromenad. Var nere på stan och tittade på jackor, och skor. Älsklingen köpte också en jätte fin mössa! Sen gick vi sakta men säkert emot Leons farmor och farfar. Gick förbi Ok och pumpade barnvagnsdäcken. Älsklingen klockrena kommentar "Andra pumpar bildäck och cyklar men vi vi pumpar barnvagn". Tack för idag älskling det har varit jätte mysigt.


            

Nu ska det lagas tacos, ovanligt va? Men tack för era tips!

Av Lina Råneby - 16 oktober 2010 12:04

Godmorgon! Nu är vi vakna här på andra sidan av stan. Har sovit ganska bra eftersom älsklingen tog honom i natt med mat och blöjbyte och vid åtta i morse skiftade vi pass. Leon är pigg som en liten mört nu och har legat och tittat på mig en timme innan vi gick upp ur sängen. Men jag har en känsla av att han blir trött om en liten stund igen, han brukar alltid somna en stund efter att man har gått upp på riktigt.


Sitter och funderar på vad man ska hitta på idag? Ta en långpromenad med vagnen kanske om det inte är för kallt ute? Blir ju bara kallare och kallare för varje dag som går, tur att jag ska köpa min min efterlängtade vinterjacka nästa vecka förhoppningsvis.


Sitter redan och funderar på vad man ska laga till middag idag? Någon som har något annorlunda tips? Som ni bloggföljare vet att jag inte brukar äta?  

Av Lina Råneby - 15 oktober 2010 23:53

Är att se dig när du sover.. Det är den bästa låten Leon vet tror jag, så fort han är ledsen och hör den så somnar han som en stock. Han har precis bajsat igenom både blöja och kläder så en dusch fick det bli för honom! Nu håller han nog snart på att somna! 


Jag är förövrigt väldigt irriterad idag, besviken? Nej jag vet inte riktigt vad. Blev irriterad efter ett samtal & vill helst glömma alla tankar som har med det att göra.


Har iaf varit på IKEA snabbt idag och köpt köksbordet och lite fix till vardagsrumet och nöjda blev vi kan jag lova! Jag skriver mera i morgon när jag är på bättre humör.


  

Av Lina Råneby - 15 oktober 2010 09:52

Idag kan jag lova att det inte har blivit mycket sömn! Både jag och älsklingen kanske har sovit 2 timmar på sin höjd tillsammans. Leon har varit väldigt skrikig och gnällig. Jag tror att han har trott att morgonen började vid fem tiden? Eftersom han sov så himla mycket igår eftermiddag. Idag ska jag försöka hålla honom vaken! Spydde ner den nybäddade sängen gjorde han också. Men men!


Nu sitter vi vakna och ska inte gå och lägga oss igen, har ringt lite viktiga samtal och ska väl göra oss i ordning sakta men säkert. Leon har nyss fått mat och ligger just nu och glor runt. Underbara unge! Senare blir det IKEA och det vet jag en som ser framemot (mig själv)


Vicky vekar inte vara på det bästa humöret idag, hoppas antingen jag eller lilla Leon kan ändra på det, det är ju trots allt fredag och ikväll vill jag ha fredagsmys med tacos!


  

Det finns inget bättre än ni, ni är dom jag älskar mest av allt. Ni får mig att le och ni gör mig hel, utan er ingen Lina! Ni är så vackra.

Av Lina Råneby - 14 oktober 2010 23:44

Nu har vi precis kommit hem från en liten roadtrip eftersom Leon älskar att åka bil och lyssna på musik. Han blir så otroligt lugn, nu sitter han kvar i sin bilbarnstol här på köksbordet och tittar på mig när jag sitter vid datorn! Tänkte ta mig en dusch när han har somnat. 


Jag satt och läste Vickys blogg nu eftersom hon har varit hemma hela dagen, det hon skriver stämmer så otroligt bra. Om man trivs att umgås med någon/några så varför ändra på det för att andra har sina åsikter? Försökte få Morfar och mamma att förstå det idag också när vi disskuterade. Jag älskar mitt liv precis så det ser ut nu! Vi är som en stor lite udda familj och vi har så otroligt roligt tillsammans. Så det finns ingenting som skulle göra att jag ändrar på det! 


    

Jag älskar dig av hela mitt hjärta min knasboll! Tack för att du finns och tack för att du gav mig våran underbara son. Jag är din för alltid.


  

Ni får mig att skratta och må bra <3

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards