♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg under oktober 2010

Av Lina Råneby - 10 oktober 2010 12:48

Så var det snart söndag eftermiddag och vi är kvar på sjukan, älsklingen åkte nyss hem för att få sova lite så någon av oss har energi till kvällen. Vi har ju inte sovit mycket i natt om man säger så. En timme kanske två på sin höjd var. Men sånt är livet! Inget att hänga läpp för.


Läkaren var inne och pratade med oss för några timmar sen, vi ska tydligen sluta med nutramigen eftersom Leon la tre stora spyor imorse också efter maten. Vi ska testa byta flaska och ändra rutinerna för hur mycket han äter och hur ofta. Han har ätit nu för en kvart sen och bara spytt pyttelite, nu sover han här på mitt  bröst. Och jag håller tummarna för att han inte spyr mer än så. Mot eftermiddagen kvällen åker vi hem för det är hundra gånger skönare hemma där vi alla har sängar. Hungrig är jag också, men maten här är ju ingen hit direkt. Så jag får helt enkelt vänta. 


Blir någon god mat till kvällen får jag hoppas, tacos om jag får välja! Vicky har jobbat idag duktiga hon, nu skulle hon hem och vila eftersom inte har fått många timmars sömn hon heller. Tror jag slår igen datorn och sover någon kvart jag också nu innan Leon vaknar igen.


  

Av Lina Råneby - 10 oktober 2010 04:17

Vi här uppe på sjukan misstänker mjölkproteinsallergi, efter att Leon hade ätit ungefär 100ml baby semp igår så spydde han sex gånger och två gånger sprutade det som en fontän, lite obehagligt faktiskt! Fick byta body på honom fyra gånger. Jag ifrågasatte sköterskan när det var dags för mat igen eftersom det inte är någon mening för honom att äta om det ska komma upp liksom? Frågade om vi inte kunde få ersättning utan mjölkprotein, men man var ju tvungen att träffa en läkare innan. Men hon var jätte snäll och fixade åt oss trots allt men  problemet  var att Leon har blivit bortskämd av den goda mjölken så han nästintill vägrade att äta och gjorde miner och spottade ute. Men när han väl är hungrig så äter han oavsett hur äckligt det är. Så nu har han precis ätit över 100ml och ligger nu på sin pappas bröst för att föröka sova. Ännu inte en spya och en nöjd Leon senaste 6-7 timmarna!


Vi är så trötta att ögonen går i kors, vi får dela på en 60cm säng här uppe. Hm?

Av Lina Råneby - 9 oktober 2010 18:06

Vi är inlagda på barnavdelningen på sjukhuset. Leon har varit dålig nu i flera dagar och idag var vi tvugna att kolla upp vad som var fel. Han har haft svårt att andas, förkyld och inte alls hängt med utan varit likgiltlig hela tiden om ni förstår hur jag menar? Vi fick träffa en jätte bra barnläkare. Som lyssnade på Leons lungor och tittade på hans utslag. Han tror inte det är något fel på lungorna men det är inte bra att han är så liten och är sjuk. Nu har dom tagit blodprover och ska kolla efter bakterier i hans blod. Förhoppningsvis är det bara en vanlig förkylning som han inte riktigt klarar av utan blir helt slut. Jag är glad nu, för senaste två timmarna har han sovit och till och med fått behålla den lilla maten han ätit. Han har gått upp i vikt så där är det inga problem trots att han spyr som en elefant. Mammas lilla hjärta, man blir så orolig. Men känns skönt att vara här och en riktigt bra undersköterska som kommer in så fort det är något eftersom vi ligger på infektionsrisken och inte får gå ut. Har hämtat hit datorn så man har lite att göra! Förhoppningsvis får vi komma hem i morgon igen!



Barnläkaren fick också funderingar på om Leons kanske inte tål komjölk så om kräkningarna inte har slutat om ett tag ska vi testa ge honom ersättning utan komjölk för att se om det blir bättre! Utslagen han har över kroppen misstänker doktorn att det kommer i samband med förkylningen.


Nu ska jag och Vicky spela ett parti kort innan Leon vaknar och vill ha mat. Jag uppdaterar er mera sen.

Av Lina Råneby - 9 oktober 2010 12:14

Blev en VÄLDIGT sen kväll igår, lite tack vare Leon och lite tack vare oss själva. Vi hade helt enkelt för roligt för att gå och läga oss. Jag och Vicky tog en snabbsolning på en kvart när hon slutade jobbet sen åkte vi ut till hennes mamma och hälsade på en stund. Jätte mysigt litet hus på landet. Sen var vi bara hemma! Nu är Leon vaken men otroligt gnällig, ska kolla om han har feber snart och försöka tömma ut hans näsa. Han har fått väldigt mycket mera utslag på sidan av huvudet och ner på halsen. Någon annan som har varit med om det? Vet att spädbarn kan få massa utslag men man blir ju ändå lite orolig.


Pappa ringde nyss och frågade om vi ville med till strägnäsmarknad. Men vet inte om jag känner för att gå runt, finns heller inga pengar att slösa så tror vi är hemma och kurerar oss istället. Får se om han ska ta en promenad med Leon i sin vagn istället eller om det får bli en kvällspromenad sen. Jag har ingen aning om vad som händer och sker idag. Det återstår att se.


Blev överlycklig igår när min underbara man kom hem med 10 röda rosor från ingenstnas. Jag äölskar dig av hela mitt hjärta.


    

Av Lina Råneby - 8 oktober 2010 19:00

Sitter och lyssnar på din låt just nu älskade bror. Jag saknar dig väldigt mycket idag. Har tänkt och tänkt och tänkt en hel del, jag har skrattat inombords åt minnena jag har tillsammans med dig. Jag har försökt svara på mina egna frågor om tex varför just du? varför så tidigt? Det är ju ganska uppenbart att jag inte fick något bra svar. Det är så orättvist, jag vet inte om jag har insett det ännu? Folk tänker nog nu, "är hon dum det har gått över 5 år" men med ärlighetens ord så vet jag inte. Jag har nog fortfarande hoppet kvar om att du snart kommer och plingar på dörren eller att mamma ropar att du är i telefonen. Kanske för att jag aldrig fick något riktigt avslut? Fick aldrig chansen att säga hejdå. Vet du om att det är tack vare dig som det har gått så bra för mig? Det är dig jag har kämpat för, velat bevisa att du minsann ska kunna vara stolt över din lillesyrra. Och det känns faktiskt som att jag kan säga att jag har lyckats. Jag har en underbar familj som jag så gärna skulle vilja att du kunde lära känna och älska lika mycket som jag. Things will never be the same without you.


♡ 




Av Lina Råneby - 8 oktober 2010 16:57

Nu har jag och Leon precis kommit hem från en lång promenad. Och ett besök hemma hos Leons morfar. Följde Vicky på väg till jobbet och gick sen hem till min pappa ett tag sen när Leon blev trött gick jag hemåt igen, blev en lång väg och skönt var det. Blev till och med svettig i detta vackra höstväder. Leon halvsover fortfarande i sin vagn, men han märker direkt när man är hemma och då vill han gärna vakna och inte sova alls mera. Men nu har han fått sova någon timme och det är huvudsaken. Han är fortfarande jätte sjuk och jag ska hålla koll på hans temp under dagen för enligt barnmorskan på BVC är det farligt om man får feber när man är under 3 månader.


Har glömt bort att visa er vad vi fick av Jonas när Leon kom. En perfekt bok man kan skriva i allt som händer i hans uppväxt, jag har klippt och klistrat lite i boken och ska fortsätta göra det såfort någonting nytt händer. Ett tips till er nyblivna mammor att skaffa en sådan, alltid kul att gå tillbaka och titta sen.


      


Om man skulle hänga upp lite tvätt då? Älsklingen min hade varit så duktig och dammsugit och tvättat alla golven när jag kom hem. Du är underbar!

Av Lina Råneby - 8 oktober 2010 11:17

Vi har fortfarande en liten sjukling här hemma, som vägrar sova! Jag tror att det blir svårt för honom att andas när han somnar det är därför han tvingar sig själv att vara vaken. Några timmar har han fått sova i natt iaf. Äter dåligt gör han också eftersom det blir så svårt för honom att andas, ändå suger jag ut snoret med en sugplopp. Ska ge honom lösande näsdroppar nu också tänkte jag. Nyser och hostar gör han stup i kvarten. Har ringt till BVC för lite rådgivning och ska nog ta en promenad till apoteket om Leon tillåter det. Köpa alvedon åt honom så han kan få må lite bra och kanske kunna sova.


Själv hoppas jag och håller tummarna för att jag inte ska få kramper i magen idag, tror jag hoppas frukosten för enligt mina egna beräkningar så kommer kramperna i samband med att jag äter.


Vi hörs senare!

Av Lina Råneby - 7 oktober 2010 22:42

Nu har jag tröttnat på min mage, ända sen jag var liten dvs 12 år ungefär har jag haft ont i magen från och till hela tiden. Trodde att det var mjölken jag inte tålde förut men fick konstaterat att jag bara var känslig mot mjölk. När jag blev gravid så försvann all min magvärk och det var enbart bara gravid ont jag hade. Överlycklig och trodde att det skulle försvinna helt. Men nu är magvärken tillbaka igen, jag vet inte vad som är fel! Men jag ska se till att göra en ordentlig utredning för att få se vad som är fel för jag orkar inte mera. Jag har haft kramper hela dagen idag, och det har inte gett sig. Först nu när jag har satt på värmekudden så bedövar det lite. Nej jag ska nog ta mig tid och ringa doktorn för att en gång för alla få en utredning på vad det är för fel, för såhär orkar jag inte ha det.


Jag har praktiskt taget inte tagit av mig pyjamasbyxorna idag förutom när jag Anna och Vicky åkte iväg och handlade och åt en minibox på max. Nu är vi hemma igen. Sitter och pratar och försöker få stålmansbäbisen att somna för han har inte sovit på hela dagen idag, bara 10 minuters perioder så förmodligen sover han som en stock inatt. Jag har inte hunnit med vardagsrummet idag men det tar vi i morgon! 


Riktig vänskap är sådan som faktiskt känns rakt in i hjärtat.

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards