♥ 20år & Leons mamma

Direktlänk till inlägg 22 november 2010

I'm just thinking and I wanna share it with you.

Av Lina Råneby - 22 november 2010 17:18

Bara för att man har blivit mamma, betyder det att jag inte kan vara Lina? Jag har fått en känsla av att folk runtomkring tror att bara för att jag nu har blivit mamma så finns det ingen Lina kvar? Klart jag är Lina. Jag gör nästan allt jag gjorde innan. Jag har samma personlighet dock lite mognare. Självklart finns det dagar när jag bara vill vara Lina för en stund. Inte behöva tänka det där extra steget innan jag säger eller gör någonting. Att vara Leons mamma är det som glädjer mig, det är hans som gör mig till den jag är. 


Folk har alltid fördomar, oavsett om du är mamma eller inte. Säger eller gör du någonting som någon i närheten inte tycker om får du väl oftast höra att det är fel? Jag har setat och funderat lite på det. Jag och Leons pappa har ju varit ute på Harrys en gång sen Leon kom till världen. Anser folk att det är fel? Självklart tänker man snäppet längre innan man tar den sista cidern och självklart går jag inte klädd som om jag vore en trashig slampa. Men är det fel att ha roligt utan sitt barn när man har blivit mamma? Det handlar ju inte om att man borde väntat med att skaffat barn utan det handlar ju om att man måste få sin egna tid och om vi väljer att ligga hemma i soffan då eller gå ut och dansa det är ju upp till var och en. 


När vi var på väg hem efter Harrys den gången för en månad sen stötte vi på en tjej. En tjej som jag vet vem det är till namnet men inte känner. Självklart var hon tvungen att slänga ur sig en kommentar "Gå hem och ta hand om eran son istället". Man blir ju lite frustrerad i ett sånt läge, men vi pratade om det jag och älsklingen och kom fram till att han var i goda händer han låg och sov så gott varför ska vi ha dåligt samvete? Varför ska vi tvivla på våran kunskap om att vara föräldrar för att någon brud inte hade något annat att säga?


På fredag kanske vi ska gå ut och dansa igen, det är inget som är bestämt ännu men vi hoppas på det. Så frågan till mig själv är egentligen varför ska jag dölja det för någon? Jag anser ju själv att det inte är fel.  Det är bara några timmar där Leons föräldrar kan dansa skratta och ha kul tillsammans och med vänner.


Så ni läsare, vad anser ni om det?


  

En mamma som dricker cider istället för  vatten.

 
 
Ingen bild

Caroliine

22 november 2010 17:51

Lina, lyssna inte på vad andrA säger om det.. jag går också ut nu efter jag fått Lucas... jag skulle ha klättrat på väggen om jah skulle sitta hemma hela tiden.. ut och roa dig då när du känner för det.. Bara för att man fått en liten ska inte livet gå under!!

 
Evelina

Evelina

22 november 2010 19:13

Jag anser att de inte är fel, många har sina fördomar om både de ena o de andra.. Men de är ju oftast osäkra människor som inte har något bättre för sig! Att man fått barn betyder inte "att man inte kan göra vad som helst" för i princip kan man ju de? Man kan åka utomlands, man får gå ut någon gång och roa sig och man får vara människa inte en mamma bara.. Mamma är man hela livet ändå, en underbar sak! Jag tycker ni och speciellt du Lina kämpar på så bra trots sena nätter osv...Jag visste hela tiden att du skulle bli en bra mamma och de är du! De spelar liksom ingen roll om man är 20 eller 35, är man mamma så är man och även mammor i 35 års åldern går ut. Inget fel med de!Du ska inte behöva "ursäkta dig" för att du vill gå ut någon gång, de bara och göra. Keep Up The Good work! :)

http://WindOfChange.bloggplatsen.se

 
Micha-Mamma till Leah

Micha-Mamma till Leah

22 november 2010 19:35

Jag håller med, det är som du tog mina ord ur min mun. Jag har samma problem-folk tror och tycker inte att jag är samma Michaela längre :P Fattar inte varför för som du skrev jag kan också göra nästa allt som jag gjorde innan..hmm...
Ja jag hade också varit ute och gjort de jag mådde bra av om det nu va så att vår tjej hade velat ta flaskan :P
Så jag tycker du gör HELT RÄTT som gör det du mår bra av, bry dig inte om va andra tycker o tänker. Är dom inte föräldrar så har dom ingen aning om hur det är...

Kram!

http://bebbenimagen.blogg.se

 
Ingen bild

M

22 november 2010 20:34

Hej där! Fuck den där bruden och folk som vill blanda sig och klaga. Du och din sambo har all rätt i världen att festa varje helg om ni vill, för ni kan inte sluta leva och bli tråkiga människor för att ni fått en fin son. Ni måste i stunder som dessa luta er mot varann och tänka på er oxå. Er son kommer alltid ha lika bra föräldrar, och bara för att ni går ut och är sociala så lider inte pojken. Den som lider är bruden som säkert kommer sitta hemma och amma sitt barn samtidigt som hon dricker sig full hemma och spelar en bra mamma. Ni gör inget fel, du gör rätt som går ut. Och en sak till, jag brukar putta ut min bror och hans fru om helgerna för att få mysa med deras småttingar medan dem njuter av det liv man har som föräldrar. Njut av livet, och fan om du inte tar dig ut i helgen, du bara måste! Ha det gott! Oroa dig inte.

 
Becca-Mamma till Ellen

Becca-Mamma till Ellen

22 november 2010 20:36

Att få barn betyder inte att man ska sluta leva. Självklart ska man gå ut på krogen emellanåt. Och mor och farföräldrar brukar dessutom tacksamt passa dom små :D

http://booken.blogg.se

 
Carro

Carro

22 november 2010 21:08

Ut och roa dig kvinna!! Du får nya krafter av att få göra det DU vill och inte det Leon vill. Som sagt, du är fortfarande Lina och då är det jätteviktigt att bara få vara Lina också, emellanåt. Att vara mamma är underbart men man behöver ju få ladda batterierna :)

http://www.carrox.blogg.se

 
Jenny

Jenny

22 november 2010 21:43

Man ska inte glömma bort sig själv bara för att man fått unge. Ut och roa dig! ingen annan som har med det att göra ändå. Visa att du kan faktiskt vara den bästa mamman och ändå gå ut och festa ibland. :)

Hoppas lillsnubben blir frisk snart!

http://sweetjen.wordpress.com

 
mickis

mickis

23 november 2010 00:46

Du har helt rätt Lina! Och jag VET att du är en bra mamma. Det har alltid varit du som varit mest självständig utav oss 4 tjejer på högstadiet och du har alltid varit den starkaste! :)

http://mikaelasedell.blogg.se

 
Ingen bild

jolin

23 november 2010 20:25

nej nej nej och ännu en gång nej, du gör helt rätt gumman jag följer din blogg varje dag du är en toppen mamma, Alla föräldrar kan gå ut och ta sig ett glas då och då? vad alla andra tycker tänker och säger skit i det. Du gör inget fel. leon har världens bästa mamma det ska du veta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Råneby - 3 december 2010 01:51

Min nya blogg; KLICKA HÄR

Av Lina Råneby - 2 december 2010 23:02


Och så var magvärken tillbaka! Inget ovanligt?! Irriterande, ligger med värmekudden och hoppas på att Leon vill fortsätta sova tills mammas magvärk har gått över. Vicky ligger och pillar naglarna i andra soffan och älsklingen är och kämpar med deras ...

Av Lina Råneby - 2 december 2010 21:53


Jag måste få tillägna ett inlägg till en äkta vän! En tjej som kommit så nära mig på så kort tid. En tjej som jag inte skäms det minsta för. En tjej som alltid gör mig glad. En tjej som man bara kan vara arg på i fem minuter. En tjej som gö...

Av Lina Råneby - 2 december 2010 19:30


Hej gott folk! Jag & Leon har varit hemma hos Vicky hela dagen därav den dåliga uppdateringen. Jag har strosat runt också och försökt få tag på min IPHONE. Enligt tele2 hade den kommit till eskilstuna. Men den fanns ju ingenstans. Snacka om att först...

Av Lina Råneby - 2 december 2010 14:02

  Älskade bror, var du och besökt oss i morse? Ville du visa att du var där? Du lyckades, jag förstod på en gång att det var du. Jag tror att du besökte mig i drömmarna innan jag gick upp. Jag saknar dig, jag vill ha dig här hos oss. Jag vill att d...

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards