♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg under november 2010

Av Lina Råneby - 17 november 2010 00:14

Har så ont i magen att det inte är roligt längre. Ligger med min vetekudde. Något är det som inte står rätt till. Ska ringa doktorn i morgon. Ska ju dit på torsdag för att göra ett ultraljud på njuren men jag tror inte att det är det som är problemet. Blir galen.


Jag och älsklingen tog en varm dusch förut med tända ljus. Försökte bli av med magvärken. Men det blev inte så. Nu försöker vi få Leon att sova så att vi också kan sova. Om det  går villsäga..


Nej, just nu mår jag inge bra!

Av Lina Råneby - 16 november 2010 19:05

Nu är det kväll igen, jag tycker att dagarna springer bort. Leon blir större och större för varje dag och man hinner liksom inte riktigt med. I morgon ska vi få se hur mycket han väger och hur lång han har blivit. Jag tippar på över 5kg iaf det har blivit tungt att gå runt och bära på honom i timmar. Tidigare har det varit a piece of cake. Jag tycker vintern är mysigt när det blir mörkt tidigt och håller sig mörkt på morgonen. När man har adventsljusstakarna i fönstret. Men inte måste det väl bli mörkt klockan 16 så man tror det är natt redan då?


Det blev en tripp till H&M för att inhandla mössan jag har förälskat mig i. Fick tipset när jag såg Jennys söta son Marius ha på sig den. Den passa så fint till hans blåa ögon. Och eftersom Leons ögon också lyser så gör mössan bara susen! Hur söt var den inte? 39kr på H&M och sen köpte jag en matchande halsduk också. 


Jag vet inte riktigt vad det är med Leon idag, han är inte sig själv. Tror det är magen som spökar lite för han fiser hela tiden och vissa gånger luktar det som att det kommer från en annan planet. Och vet ni, badrummet som skulle tas itu med idag blev inte heller gjort. Hungrig är jag också men vet inte vad som ska lagas. Nej nu blev det ett jävla klagande. Dags att lyfta på arslet och göra någon nytta!

  


Vi har förresten bestämt oss för hur det ska se ut i vardagsrummet när vi har råd! Lägger in bilder på det senare mina kära läsare!

Av Lina Råneby - 16 november 2010 14:49

Tror ni att jag har tråkigt? Yes, bara förnamnet, jag har duschat och fixat mig och väntar på att Vicky ska vakna, hon har somnat till vilket hon inte skulle göra och när jag försökte väcka henne nyss fick jag nobben. Leon sover så sött bredvid så jag vill inte hoppa på henne! Men nu känns det som att det är dags att röra sig ner mot staden. Ska nog hämta mina jeans också!


Kan ni inte tipsa om lite bloggar så jag har något att göra såna här stunder?

      

Av Lina Råneby - 16 november 2010 13:57

Leon har lite svårt för att bestämma sig för om han ska vara glad eller ledsen idag. Han skrattar samtidigt som han gråter. Det är lite märkligt. Just nu ligger han och myser med Vicky i sängen. Jag ska in och ta mig en välbehövlig dusch och fixa mig lite snabbt. Sen ska vi ner på stan och inhandla minifom. Ska köpa en jätte fin mössa på hm också som passar herrn nu när det är kallt ute. Får se om jag hittar några billiga fotoalbum också skulle behöva ha några st och sätta in framkallade bilder i.


  

Av Lina Råneby - 16 november 2010 11:39

Jag är så utvilad, om ni bara visste vad jag har sovit! Somnade vi halv två kanske. Hade lite svårt att komma till ro. Älsklingen tog Leon i natt så jag fick sova. Vaknade vid åtta tiden av att han var hungrig igen. Och pigg. Men jag envisades med att vi skulle fortsätta sova och jag fick som jag ville. Vi sov till elva tiden. Hur skönt som helst. 


Men nu kan jag lova att vi har en kelsjuk liten herre här hemma! Nu ska det mysas. Jag återkommer när han låter mig sitta vid datorn igen ;D

Av Lina Råneby - 15 november 2010 20:51

Jag som tänkte städa, tror ni det blev av? Nej vi åkte och handlade istället. Köpte lite smått och gott, bla fina namnskyltar. En till vagnen och en till hans säng. Blev jätte bra. Hittade lite kläder också och sen började vi småköpa skedar och sånt tills det är dags att börja äta för honom. 


    


Har fixat i Leons rum eller hans del av vårat rum kanske jag ska säga. Rensat ur och fixat garderoben och det. Nu känner jag mig faktiskt ganska nöjd. Trots att badrummet inte är städat. Det kommer ju en morgondag också! Vi köpte även ett sällskapsspel som vi måste testspela. "Helt hysteriskt". Det verkar vara hur roligt som helst. Men det får vi nog ta en annan dag. För jag och Leon ska ta oss en dusch när pappa Sargon kommer hem.


  

Såhär blev det i Leons ena hörna!

Av Lina Råneby - 15 november 2010 14:50

Jaha nu är man mätt och belåten. Leon ligger och sover och jag ska snart ge mig på disken. Inte så mycket dock så det är skönt. Sen är dagens projekt att städa badrummet kliniskt rent! Men denna gång använder jag handskar eftersom mina händer förmodligen blir frasiga av klorinet. Hade tänkt gå och lägga mig och vila ett tag men jag vill heldre gå och lägga mig när Leon somnar i kväll inte sitta uppe för att kolla bloggar eller något sådant som det ofta blir, utan bara gå och tvinga mig själv att sova!


Det är ju världens tråkigaste väder, regn,snö,regn,snö. Hur ska dom ha det? Enligt smhi ska det ju snöa senare i veckan också. Man känner sig så inlåst i det här vädret. Men en bra film kanske och lite tända ljus och förhoppningsvis en glad Leon så blir det nog en mysig dag trots allt.


Vicky åker snart till sitt nya jobb och jag önskar henne lycka till, det kommer gå bra det vet jag! Hoppas bara att hon trivs där borta och att tanten hon går intro med är rökare, haha!


  


Av Lina Råneby - 15 november 2010 11:32

Morgonen hemma hos oss

    


    

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards