♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av Lina Råneby - 5 augusti 2010 23:22

Hur gott ser inte det här ut? Godnatt bloggen nu ska jag mysa med min älskling.  

Av Lina Råneby - 5 augusti 2010 21:36

Känns som att sommaren är slut nu, även om solen var framme idag känns det på något sätt som att hösten och alla vardagliga liv kommer igång nu inom kort. Jag har egentligen ingenting emot det, den här sommaren har faktiskt varit jobbig. Och jag tycker inte det har varit någon riktig sommar heller. Det har varit varmt, det kan jag inte säga någonting om. Men sommaren har varit annorlunda på något sätt. Kan ju ha att göra med graviditeten, jag vet inte?


Åkte inte på semester heller någonstans i år, mer än över en helg till Dalarna och sommarstugan. Känns som att man liksom har missat allt. Men det kommer ju flera somrar som tur är och dom kan vi uttnytja till max.

--


Bäddade rent bäbissängen igår, och inväntar den nya sänghimmeln som mammi och jag ska hämta ut i morgon. Hoppas hoppas att det blir fint med den. Varje dag är en evig väntan nu, och det är över 40 dagar kvar. Längtade ni också såhär mycket eller är det jag som är lite överdriven?

 

Ligger i soffan med min feta mage och gör ingenting. Ska slå på tvn snart och se om det finns något att se. Sen kommer älsklingen snart hem och då ska vi äta fruktsallad och dricka cocacola. Sen blir det väl sängen skapligt tidigt tror jag. Vill ju hinna läsa boken också. Började och har läst 60 sidor tror jag. Hur bra som helst, väldigt lättläst men jag känner igen mig mycket. Såg att någon kommenterat och jag kan skriva en recension sen när jag är klar med den. Det kommer nog gå relativt fort.


  

Älskar den här bilden på mig & mamma och i morgon får jag träffa min

saknade mamma, blir till att äta middag hemma hos henne.

Av Lina Råneby - 5 augusti 2010 19:10

Idag när jag låg och vilade, efter en utmattande dag. Kom älsklingen hem med två presenter åt mig. Jag blev överlycklig. Först mobilen som jag har tjatat om nu i månader och en elektrisk bröstpump som stått på den "dyra" listan av saker  vi har kvar att köpa till pluttens ankomst. Precis den jag sa att jag tyckte såg bra ut också. Blir helt överlycklig av överaskningar!


    


Nu sitter jag här i soffan med en cirkusartist i magen som snurrar runt eller något, synd på hela magen att han rör sig. Ska ta cykeln mot stadsparken snart tror jag. Dennis och några till satt där och drack öl. Så att sällskapa lite nu när det är så varmt ute på kvällen har ju ingen dött av.

Av Lina Råneby - 5 augusti 2010 14:28

Haft en bra dag, fick gå jätte tidigt från kursen vilket jag redan misstänkte. Träffade på Sara och Vicky och självklart blev det lunch på kebabhuset eftersom Vicky fick bestämma. Sen gick vi till Jenny & Marius vid klosterkyrka och hälsade på dom en stund, så söt han är hennes lilla son. Sen gick jag till stadsparken ett tag och träffade älsklingen men det var way yo varmt i solen. Träffade Vicky och Sara en snabbis igen och nu sitter jag hemma. Jag orkar inte vara ute mer på ett tag, kanske när solen gått ner. Hittade en bok som jag tror är bra på bokhandeln också när jag var och tittade idag. Funderar på att lägga mig och läsa den för att få lite vila också, kroppen känns utmattad efter en hel dag uppe på fötterna.


  

Av Lina Råneby - 5 augusti 2010 09:02

Vaknade upp på helt rätt sida, trots att jag var trött som en gnu. Nu har jag iaf lyckats cykla till k68 utan vidare problem. Fint väder ute också, synd bara att det har varit så kallt senaste tiden så att vattnet fortfarande är kallt. Ska sitta här tills klockan slår tolv om vi inte får gå lite tidigare vilket vi alltid brukar få göra. Sen ska jag träffa Sara på staden och ta en fika eller lunch det återstå att se hur hungrig magen är. Hoppas bara att kossan går upp annars blir jag ledsen, har försökt ringa och väcka henne men det är inte världens lättaste grej om man säger så.


  

Hann till & med ta ett kort i morse innan jag drog. Blev två linnen idag då det ena är alldelles för kort för att ha till leggins när magen trycker ut. Ser ni hur mitt hur står ut, alltså småhåren i huvudet? Tips på hur man får bort det. (vet att det är slitet) men man kanske kan göra något åt det iaf? 

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards