♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg den 29 augusti 2010

Av Lina Råneby - 29 augusti 2010 23:34

   Smile, cause tears dont make it better..


Nu ligger jag här i soffan igen! Älsklingen sitter bredvid och tar en massa kort på mig, det tråkiga är att jag ser smällfet ut på varenda en. Ska ta och fortsätta kolla på One Three Hill när han ska spela poker. Vi kompromissar på det viset vi. Var hemma hos Victoria några timmar nu på kvällen, alltid lika trevligt!

 

Fick världens förvärk för ett tag sen, det spred sig ner i ryggen och gjorde hur ont som helst, jag älskar känslan. Då vet jag att det är på gång! Kroppen övar för fullt och gör sig redo..

 

Fortsätt gissa i inlägget nedan på när ni tror att han kommer.

 

Vi säger godnatt för idag och hörs i morgon!

Var av bilden så saknar jag att vara brun och kunna ha jeans!

  

Av Lina Råneby - 29 augusti 2010 20:04

Nu är det inte långt kvar tills lilla plutten är beräknad att komma så jag tänkte att  vi ska köra en gissningslek som dom flesta gravidbloggarna har har jag sett.


Han är beräknad att komma den 17 September


Så kom igen nu och gissa på vilket datum ni tror att Leon kommer ut?


  

Av Lina Råneby - 29 augusti 2010 17:17

Jag älskar att hösten kryper sig på, jag har fönsret öppet när jag ligger i soffan och det blåser sådär lagom kyligt att man känner att man behöver en tjocktröja när man går ut. Jag älskar hösten, alla fina stövlar och myströjor man kan ha på sig. Nu längtar jag bara efter att kunna bli av med den stora magen så man får plats i några tröjor.

 

Har legat och gluttat på One Three Hill hela eftermiddagen, hörde nyss att maskinen blev klar så ska väl hänga upp den och cykla mig emot Vicky. Köpa med mig någon mat på vägen kanske, börjar bli hungrig!

 

Ett kort på vårat vardagsrum, visst blev det fint med nya soffor?

 

  

Av Lina Råneby - 29 augusti 2010 15:03

Gravid vecka 38

PDFSkriv utE-post
Senast uppdaterad ( 2009-03-12 )

I magen:

Kroppsfett fortsätter att ackumuleras men inte i samma snabba takt som tidigare. Om det är en pojke har testiklarna vandrat ner i pungen och om det är en flicka är blygdläpparna fullt utvecklade. Tarmarna är fulla av mekonium eller beck som det också kallas. Det är tarmceller och restprodukter från fostervatten som barnet har svalt, innehållande bland annat hudceller och lanugohår.


 vikt.JPG langd.JPG

3-3.2 kg

48-49 cm

Längden mäts från huvud till fot. Måtten kan variera relativt mycket. 

Mamma:

En del kvinnor kan ibland uppleva en surrande, nästan elektrisk, känsla utmed benen och i vaginan. Det händer när barnets huvud stöter emot nerver i bäckenbotten när huvudet fixeras. Vissa drabbas av diarré i slutet av graviditeten. Det kan bero på en ökning av hormonet prostaglandin som ska göra att tarmen töms innan förlossningen.

Partner:

Har ni inte diskuterat din roll under förlosssningen än är det verkligen hög tid att göra det nu.

Det kan vara smart att laga att fylla frysen med. När ni väl är hemma från BB kan det vara skönt att slippa tänka på matlagning.

Mödravården:

Du fortsätter att träffa din barnmorska varannan vecka. Fråga efter din mödravårdsjournal om du inte redan har fått den. Den ska du ha med till förlossningsavdelningen när det är dags att föda.


  

Av Lina Råneby - 29 augusti 2010 12:31

Hej tomma bloggen!

Har inte haft tid eller ork att skriva igår, Men idag är jag igång igen. Gårdagen spenderades med Vicky och Sara och en massa soffgöra. Vi snurrade runt i fyra timmar för att fixa soffor. Vi har nämnligen köpt Vickys fina vita soffor. Så nu ser det ut som ett helt nytt vardagsrum här hemma (bilder kommer). Vicky hittade till slut ett par blåa soffor som gjorde susen hemma hos henne. Var med brudarna en stund på kvällen när dom fixade sig och hade sig. Och efter vad jag har hört har dom haft en toppen kväll. Jag däremot åkte hem till min älskling och lagade lite mat och bara tog det lungt.

 

Nu har jag precis vaknat och satt på en maskin med tvätt. Måste bege oss till ICA för att köpa bröd. Är hur hungrig som helst men har ingen ork att gå iväg. Fan att man inte kunde ringa hembeställning på matvaror?

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards