♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg den 18 september 2010

Av Lina Råneby - 18 september 2010 23:20

Vi kämpar på här hemma för att få Leon att sova, att åtminstonde bli lugn och sluta gråta. Han måste ha riktigt ont. En timme nonstop har han skrikt. Nu sjunger vi allsång och försöker få honom att sova. Han är på god väg. Hoppas hoppas! 


Var iväg på konsum och köpte ersättning. Funderar på att testa ge honom det när han vaknar nästa gång för att se om det kanske bli bättre i magen. Det kan ju vara något konstigt jag har ätit som han har reagerat på. 


Verkar bli en lång natt.

Av Lina Råneby - 18 september 2010 18:39

Det gör så ont i mitt hjärta när plutten gråter, man kan inget göra mer än att trösta. Det funkade att sjunga för honom, till slut somnade han. Men vaknade så fort jag la ner honom eller slutade sjunga. Då kom Pappa Sargon hem och gick runt med honom tills han sov så pass djupt att det gick att lägga ner honom. Han har fruktansvärdt ont i magen om man kan gissa sig till hur skriket låter. Jag försöker och försöker att äta bra så det inte överförs något i bröstmjölken som gör att han får ont.


  


Har hunnit laga mat och ätit, diskat och älskade Sara har städat undan lite, tur att vi har dig gumman. Tack för allt <3 Nu kollar vi på tv och bara myser. Iväg till ICA en sväng sen och inhandla lite frukt och grönt. Med andra ord en väldigt lugn lördagskväll!

Av Lina Råneby - 18 september 2010 15:48

Åh, min älsklingskille bara spyr och spyr. Han har säkert spytt 7-8 gången sen han vaknade och inte har han sovit mycket heller. Han har somnat i en kvart och sen vaknat igen och varit klarpigg. Han är väldigt lugn dock. Men man blir lite orolig över att han spyr så pass mycket. Det är liksom nästan vuxenspya. Nu överdrev jag lite, men det är inte en liten skvätt utan han spyr på som bara den. Tog tempen på honom men någon feber hade han inte. Funderar på att ta en promenad med vagnen så han kanske somnar till och sover lite grann frisk luft kanske inte heller skadar.


Det blidde ingen solning idag, eftersom jag äter antibiotika så var det en väldigt dum ide att gå och sola då man kan få väldans mycket utslag på kroppen av uv-ljuset.


  

Såhär somnade Leon igår i sin babysitter!


Av Lina Råneby - 18 september 2010 15:48

Åh, min älsklingskille bara spyr och spyr. Han har säkert spytt 7-8 gången sen han vaknade och inte har han sovit mycket heller. Han har somnat i en kvart och sen vaknat igen och varit klarpigg. Han är väldigt lugn dock. Men man blir lite orolig över att han spyr så pass mycket. Det är liksom nästan vuxenspya. Nu överdrev jag lite, men det är inte en liten skvätt utan han spyr på som bara den. Tog tempen på honom men någon feber hade han inte. Funderar på att ta en promenad med vagnen så han kanske somnar till och sover lite grann frisk luft kanske inte heller skadar.


Det blidde ingen solning idag, eftersom jag äter antibiotika så var det en väldigt dum ide att gå och sola då man kan få väldans mycket utslag på kroppen av uv-ljuset.


  

Såhär somnade Leon igår i sin babysitter!


Av Lina Råneby - 18 september 2010 13:07

En regning lördag är precis vad jag behöver! Hur skönt som helst, vi har bara tagit det lungt här på morgonkvisten. Vi hade nattgäster inatt, Sara sov här och Dennis kom knatandes efter krogen. Har nog inte skrattat så mycket på länge som jag gjorde åt Dennis igår. Leon har varit skrikig hela natten, eller från att vi gick och la oss och någon timme framåt. Han bara skrek och skrek, han har också spytt en massa både i natt och nu på morgonen, så jag undrar om han kanske är lite sjuk? Försöker mata honom som jag ska ändå, utan att bli rädd för att han får för mycket.


Jag och Sara gick till ICA och handlade frukost för någon timme sen. Frallor & Pucko hur gott som helst. Ska väl snart sätta på älskade Leon och ge oss iväg till Solfuxen för att sola första gången på hur länge som helst. Nu är det dags att försöka bli lite brun, för så vitt jag har hört så skadar det inte Leon på något vis om jag solar nu. Någon som hört något annat?


  

Mamma & Pappas lilla björn <3

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards