♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg den 26 september 2010

Av Lina Råneby - 26 september 2010 17:47

Vi har bara varit hemma hela dagen. Har vilat när Leon har sovit och haft fin besök av först Vicky & Elin och sen Leons morfar. Plutten har varit ganska lugn idag bara nu på kvällskvisten han har skrikit när han varit hungrig och trött. Men älsklingen matade honom och la honom i sin säng så nu sover han så sött. 


Vi ska tillbringa kvällen framför tvn och äta fruktsallad med glass. Jag är fortfarande livrädd för att få ont igen. Har känt lite i ryggen och magen nu senaste timmen men förhoppningsvis bara falskt alarm.


Någon som kan tipsa om något bra på tv ikväll? Eller någon film att ladda ner?


Fortsätt fråga i frågestunden i några inlägg neråt! Roligare med fler frågor.


  

Leon busade med Vicky idag :)

Av Lina Råneby - 26 september 2010 11:45

Det blev ingen mer uppdatering igår. Efter en promenad med Vicky på stan fick jag ont i nedre delen av magen, Ingenting jag tänkte på så mycket eftersom jag har haft ont i några dagar. Men misstänkte ändå att jag fått infektion eller har rester kvar sen förlossningen med tanke på febern osv. Ringde rådgivningen som bad mig åka till akuten på en gång så det inte skulle sprida sig om det var infektion. Sagt och gjort mamma kom och hämtade mig och Leon.


Väl på akuten när vi fick ett eget rum började smärtorna bli värre, värre och värre. Det spred sig ut i ryggen och jag kunde knappt andas. Gynekologen kom och tittade med ultraljud men allt såg jätte bra ut jag hade läkt fint efter förlossningen. imellan där hade jag ringde dit min älskling som stöd. När jag låg på bristen trodde jag att jag skulle dö jag hade aldrig haft så ont i hela mitt liv och då räknar jag in förlossningen där jag trodde att jag skulle dö. Den här smärtan går inte ens att förklara. Den satt i hela tiden jag trodde jag skulle svimma, kunde inte andas, bara skrek, spydde, grät och bad till högre makter att det skulle försvinna. Fick insprutat morfin i blodet två sprutor men dom hjälpte bara lite, kunde fortfarande inte andas och blev blå i ansiktet så fick syrgas och en morfin spruta i skinkan. Tio minuter senare försvann smärtan och jag kunde andas, jag blev så lättad att jag började gråta igen. 


Iväg till röntgen för att röntga hela magen, jag hade njursten och hade fått ett njurstensanfall. Tacka fan för att jag var på akuten när det kom, tror jag hade tuppat av om jag inte fått smärtlindring i rätt tid. Stenen hade flyttat sig mot urinledaren och är snart på väg ut. Nu ska jag dricka massor så jag såsmåningom kan kissa ut den. Problemet är bara att jag inte har kissat mycket alls om dagarna sen Leon kom. Men jag dricker och dricker nu. Fick ont när vi kommit hem men hade fått med mig smärtlindring så jag tog en sån och blev ganska groggy men smärtan försvann. Sov hemma hos mamma i natt och Leon var en ängel i natt han somnade mellan mamma och pappa båda gångerna när han fått mat utan ett litet ljud, precis som han visste om att mamma hade ont och pappa var helt slut.


Nu är vi hemma och ligger och vilar, Leon sover och vi ska också försöka vila. Jag är livrädd för att få sådär ont igen, men måste försöka slappna av.


Tack mamma för att du är världens bästa mamma och mormor. Utan dig skulle vi inte klara oss. Du är helt enkelt bäst.


Och tack älskling för att du fanns hos mig, jag älskar dig.

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards