♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg den 21 september 2010

Av Lina Råneby - 21 september 2010 22:53

Sitter hemma och pratar skit med Älsklingen, Jennifer, Sara och Dennis. Leon ligger och sover så sött i Jennifers famn. Blev lite oväntat besök av Sara och Jennifer som kom förbi. Mysigt. En massa tända ljus med äppelsmak. Verkar som att Leon inte kommer ha ont i natt det hoppas jag verkligen på. Han verkar vara lugnar idag så förhoppningsvis så mår han bra hela natten. Försöker hela tiden att dra mig för att amma honom för mycket, det är jobbigt när han suger efter tutten hela tiden, man får ha tålamod! 


Ska försöka kolla på något program på datorn om ett tag tror jag, kanske andra avsnittet av Kungar av Tylösand första programmet gjorde en ju riktigt intresserad.


  

Av Lina Råneby - 21 september 2010 18:57

Dagen har gått riktigt fort måste jag säga. Vi tog en promenad ner till stan för att gå till BVC. Det regnade och blåste ett riktigt höstväder. På bvc gick det jätte bra. Leon vägde nu 3100g och var 51cm lång. Han har växt hur bra som helst. Så att han spyr så mycket är ingenting jag behöver oroa mig för. Det är bara överflöd som inte får plats i magen tydligen. Försöker amma lite mindre nu, så han slipper spy så mycket. Bestämde att vi skulle komma en gång i veckan och mäta och väga honom! Tycker det låter perfekt så man vet att han växer som han ska.


Efter bvc åkte vi hem och jag hann städa lite grann medans älsklingen, dennis och Leon var iväg på en biltur. Jag passade på att åka med mamma upp till morfar på sjukhuset och hälsa på lite snabbt. Han mådde inge vidare, stackare. Men förhoppningsvis mår han bättre snart.


Sitter just nu hemma hos mamma, vi har nyss ätit lite middag och Leon har somnat efter en väldigt gnällig stund. Hon ska snart skjutsa hem oss!


 

Av Lina Råneby - 21 september 2010 12:17

    

Lite konstig dagens outfit kanske, men jag har jeans på mig! Hur skönt som helst, har saknat att ha jeans. Har precis duschat, fönat och plattat håret. Mina älsklingar ligger och sover men jag ska nog snart ta och väcka dom. Vi måste ju äta lite lunch alla tre innan det är dags att knata ner mot staden.

Av Lina Råneby - 21 september 2010 11:22

  

Tänk att idag är det 2 veckor sen Leon kom till världen. Tiden går för fort känns det som. Det var liksom igår vi kom hem??? Första besöket på BVC idag. Hoppas verkligen att han har gått upp i vikt som han ska. Han har ju spytt ganska mycket, men han äter ändå bra så förhoppningsvis är allt som det ska. Innan dess ska vi iväg och försöka skriva på faderskapspapprerna om vi lyckas hitta dit idag, igår hade vi nämnligen lite problem. Sen måste det städas här hemma!! Men det drar jag mig lite för. Besöks tid på lasarettet hos morfar var mellan 15-19 också. Vill gärna hinna dit för att krama honom lite!! 


Med andra ord verkar det bli en lång dag. Jag uppdaterar när jag kan.

Av Lina Råneby - 21 september 2010 11:01

Dagen och kvällen spenderades hemma hos Vicky igår. Hade det jätte mysigt, lagade köttfärsås och spagetti och bara var. När jag kom hem sen så började Leon skrika på en gång, tänkte att nu är det kört. Men jag tröck honom mot mig så han fick närhet och magen inte behövde vara så spänd och se och hör han somnade och jag också, så vi låg i soffan och sov i säket två timmar. Sen när han vaknade tänkte vi igen nu börjas det, men efter lite mat satt han hos pappa helt lung och sansad. Vi flyttade in till sängen och våran lilla plutt har sovit hela natten, bara vaknat några gånger för att få mat och sen somna om igen. Nu är han helt vaken och säger inte ett ord. Blöjbyte och mat står på listan!


Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards