♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg under juli 2010

Av Lina Råneby - 27 juli 2010 00:19

Sitter hemma, har precis hängt upp tvätten! Har ju invigt våran nya maskin idag och den var kanoners! Aldrig mer en överfull tvättkort nu inte. Kollade kontot för att hoppas på att ha fått pengar och mycket riktigt! Men efter att alla räkningar nu är betalda är det nästan lika med noll. Men lite pengar finns ju över. Hittade en skitfin bilbarnstol på blocket idag, mailade för att se om den fanns kvar får se vad dom svarar. Finns folk som säger att det är dumt att köpa en bilbarnstol från blocket, men jag vet inte om jag håller med. Någon som har en åsikt? Denna ska enligt säljarna bara ha varit använd två gånger och är köpt i år. Min underbara morfar ska i vilket fall som helst hjälpa oss att köpa en bilbarnstol om vi hittar någon och det finns ett stort utbud.


Är helt seg och trött, ska snart sätta på filmen Taken som jag laddade ner igår. Får hoppas på att den är bra, har fått tips om det! Blir till att gå upp tidigt i morgon för att träffa Jonas först och sen en fika med brudarna. Sen har älsklingen en överaskning åt mig..


Vanessa fyller år i morgon också, hela fem år! Sargons systerdotter vi funderar på att överaska dom och komma dit för att fira henne! Får se hur vi gör. Kan vara skönt med lite miljöombyte faktiskt.


Skulle inte banga på att ligga där nu med Cässur!  

Av Lina Råneby - 26 juli 2010 18:05

Det var jätte trevligt att ha morfar här på fika! Vad skulle jag göra utan min lilla morfar? Efter att han hade åkt hem så åkte vi till babyproffsen för att titta runt lite. Himla dyr affär måste jag säga. Hittade iaf några små klipp. Nagelsax och näsblås och en nappflaska till plutten.



Nu står potatisen och kokar, måste dit och fixa ordning! Känner mig som en riktig hemmafru ibland. Haha livet som mamma!   

Av Lina Råneby - 26 juli 2010 15:00

Har kommit hem från storhandlingen! Tyckte dock inte att det blev så mycket mat vi fick med oss hem. Men sådär är det alltid, det finns inget att köpa! Var förbi köttskolan och tänkte köpa lövbiff som smälter i munnen! Men dom hade öppet alla dagar förutom måndagar, typisk min tur. Nu har jag diskat och fixat lite, inväntar fin besök av morfar! Har köpt en vaniljmunk som jag tror kommer slinka ner fint när han får se den.


Och vad fan ska man göra ikväll?


  

Av Lina Råneby - 26 juli 2010 12:09

Det här med rubriker är ständigt ett problem, man måste ju liksom skriva något i inlägget som har med rubriken att göra? Så bra, nu har jag gjort det!

 

Ligger fortfarande i sängen med en sötnos sovandes bredvid mig. Han vägrar vakna trots att jag har försökt med nästan allt. Nu fick jag ett " väck mig om en kvart ". Idag ska det storhandlas och hittas en förlängningssladd till tvättmaskinen så vi kan inviga den. Just nu känns det som att varje dag är en söndag, en evig längtan efter plutten varje dag. Önskar tiden kunde flyga iväg några veckor.


  

Av Lina Råneby - 25 juli 2010 22:12

We will give you all of our love


  


Nu kan jag snart inte ta kort själv på magen, den får liksom inte plats i bild! Magen har varit stenhård hela dagen och jag har haft svårt att andas. Han ligger och trycker på fel ställe enligt mig. Har blivit konstigt svimfärdig idag också? Har ingen aning om vad det kan bero på för ätit och druckit bra har jag gjort idag.


Försöka hitta någon bra film att ladda ner? Vi är klara med allt här hemma nu och skitnöjd är jag! Blir bara bättre och bättre. Nu är det faktiskt bara en sak som fattas, våran efterlängtade son!

Av Lina Råneby - 25 juli 2010 20:35

Idag har det varit full rulle, har inte setat ner på länge känns det som! Vi åkte hem till Sargons föräldrar och vidare till hans bror där nästan hela släkten var. Var där och umgicks ett bra tag sen åkte och köpte en tvättmaskin! Den blev helt perfekt bara en förlägningssladd vi måste köpa så är det perrfa! Borrade även upp hyllan  i vardagsrummet och en i badrummet så vi kan göra oss av med skötbordet och en annan stor hylla vi har haft i badrummet. Much more place!


Kanske dags att börja laga middag nu? Missat det helt i all stress. Köttfärsås och spaggetti var längesen! I morgon ska vi åka och storhandla och det ser jag framemot kan jag lova, massa gott i kyl och frys!


  


Blidde det bra?

Av Lina Råneby - 25 juli 2010 14:23

Vaknade väldigt sent idag, men det gör inget var hur skönt som helst att få sova ut! Plutten sparkade lite där vid elva och jag var tvungen att gå upp och kissa men sen somnade jag om!


Nu har vi ätit frukost och duschat! Ska åka och kolla på en tvättmaskin tror jag och se om det är någonting att ha. Vi har andra planer för badrummet nu, det är så litet så vi tänkte ha skötbordet på tvättmaskinen och köpa hyllor och sätta upp bara så man kan gå där inne utan att känna sig instängd.


Vad ska man hitta på en söndag som denna? Enligt smhi ska det regna nästkommande 10 dagar! Lite överdrivet nog för jag tycker om regn men iaf.

Av Lina Råneby - 25 juli 2010 02:28

Jag & Älsklingen har precis kollat klart på filmen Dear John, och om ni vill gråta så kan jag rekommendera den filmen! Den var hur bra som helst och mina tårar slutade aldrig rinna. Sargon låg och tittade på mig och sa " vad söt du är det slutar ju inte ". Nu känns det skönt, man är liksom helt tom inombords, det är så sällan jag gråter att när jag väl lyckas börja så tänker jag på allt som egentligen gör mig ledsen och gråter ännu mera, någon annan som är likadan?

 

  

Nu ska jag stänga av datorn och försöka sova, borde inte vara några större problem efter alla tårar. Men plutten rör sig fruktansvärdt mycket där inne så det lär nog ta ett litet tag trots allt.


Vi hörs i morgon! Godnatt

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards