♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg under oktober 2010

Av Lina Råneby - 28 oktober 2010 10:39

Sen jag skrev sist har Leon kanske sovit på sin höjd 40 minuter. Men vi fortsätter kämpa. Han vägrar och det roligaste av allt är att han inte ens är gnällig utan han ligger och snackar med mig. Han mamma däremot är dödstrött! Idag kan jag lova att jag ska passa på att sova så fort Leon sover. Annars klarar jag inte av natten som kommer.


Såhär ligger vi i sängen!

  


Vi ligger och håller tummarna för att det ska gå bra för Vicky på hennes arbetsintervju, sen kommer hon hit så vi kan laga lite lunch. Hade tankarna på hur gott det skulle vara med spicyhot idag, men icke sa Vicky vi lagar någon mat här hemma. Idag är det torsdag så i morgon kommer min älskling hem. Gissa hur mycket jag ska krama honom. Undra om han tycker Leon har blivit större på den här veckan.


Har letat och letat efter bloggar som har skrivit om sitt barnsutveckling osv så har ni tips så kommentera gärna! Är kul att läsa vad man har att se framemot.

Av Lina Råneby - 28 oktober 2010 06:37


Leon har låtit mig sova 2 timmar. Nu är han gnällig och ligger med sina vackra ögon som inte ser ut att vilja stängas en på ett tag.

Av Lina Råneby - 27 oktober 2010 21:20

Vi var hemma hos Leons gammel-gammel mormor idag en liten stund så att hon fick träffa Leon. Han blev överlycklig och det betyder så mycket för mig. Tänk att några minuter kan betyda så mycket för en person. Hon är så söt. Leon blev helg lugn och somnade nästan i hennes famn. 



  


Av Lina Råneby - 27 oktober 2010 19:11

Nu är vi hemma igen, tog en promenad ner till stan. Sen gick vi hem till Mamma och hälsade på lite grann. Jätte trevligt, mammma var på jätte bra humör. Sen gick vi ner alla till Hemköp och jag blev medlem där eftersom det var kundkortskväll med en massa billiga erbjudande. Det blev ganska dyrt till slut men tjänade en massa på allt som inhandlades. Nu har vi ätit kyckling och pommes. Sitter och tittar runt på internet lite sen ska jag rensa klart bland Leons kläder och lämna upp dom som han har vuxit ur på vinden så man blir av med allt. Kanske börja ett projekt i köksskåpen för att få lite ordning? Men det kanske får vänta.


Ikväll är det sista avsnittet av Kungarna också, det måste ses!


    

Dagarna rullar ju på som dom ska, redan torsdag i morgon så nu är det två nätter till tills min älskling kommer hem! Det tragiska är ju att han bara är hemma två dagar och åker sen igen. Men vi överlever och det är huvudsaken.

Av Lina Råneby - 27 oktober 2010 13:57

Nu har vi ätit lunch här hemma, och jag lyckades somna en stund till efter förra inlägget. Vicky kom upp och la Leon i hennes famn och han tvärdäckade. Så vi låg alla tre på soffan och sov lite drygt en timme och det kan jag lova att jag behövde.


Ska diska och vänta på pappa som skulle komma förbi en stund. Sen ta en sväng ner till stan och om vi orkar en promenad till skopunkten.


   

Av Lina Råneby - 27 oktober 2010 09:46

Godmorgon! Ser ut att vara iskallt ute när man tittar ut. Önskar bara att snön kujnde komma också så man fick något positivt i all kyla. Jag och Leon sitter vakna nu, han vägrade somna om efter maten vid nio tiden. Jag som hade hoppats på sovmorgon. Han har en av sina nya pyjamasar på sig i storlek 62 som sitter perfekt. Tänk att det har gått så fort i storleken. Men han har blivit en liten knubbis, tjocka kinder och lite dubbelhaka. Men det är så bäbisar ska vara. 


Efter att Dennis hade dragit hem igår så begav vi oss till sängen och gjorde ordning mysigt i sängen. Betalade 25kr för att se greys anatomy som visas ikväll. Lite onödigt men men. Leon skulle ju promt vara vaken med oss så det fick han vara. 


    


    



Idag vet jag inte vad vi ska hitta på, Elin kanske skulle titta förbi? Hyra en film vill jag göra. Men den här månaden är det knapert. Fick mycket mindre än vad jag trodde från försäkringskassan. Men jag överlever, förhoppningsvis. Dom där fina uggsen får jag nog fantisera vidare om tills nästa månad.

Av Lina Råneby - 26 oktober 2010 23:47

Har fixat ordning lite bland Leons kläder nu, har inte hunnit klart dock utan jag fastnade här vid datorn. Har ätit oboy och macka och just nu väntar jag väl bara på att få ont i magen av mjölken måste varit en evighet sen jag drack ett glas mjölk. Dennis ligger just nu i soffan och har fått Leon att somna. Han låg och jollrade i sin babysitter nästna två timmar. Helt underbart. Nu är han dödstrött och jag kan tänka mig att han snart är superhungrig också. Jag väntar på att klockan ska bli över tolv så jag kan se hur mycket den första mammapenningen ligger på. Inte mycket denna månad dock eftersom jag bara tog ut 5 dagar från och med oktober.


   


Pratade med min älskling också, videosamtal så han kunde se plutte och mig. Känns skumt att gå och lägga mig utan honom i natt också, men en natt har jag ju klarat så nu klarar jag ytterligare en. Tacka fan för att telefoner finns.


Du är min blivande man, jag kommer älska dig tills dagen jag dör.

Av Lina Råneby - 26 oktober 2010 21:39

Har blivit en jätte dålig uppdatering idag. Har haft fullt upp, varit i västerås och köpt kläder till Leon. Och under tiden som jag var där så var Leon och gick promenad med Leon och hälsade på Vickys bror! Han är så söt lillen, han hade bara blivit lugn hos Vicky och inte hos någon annan. Känns bra att han är trygg med henne! 


Nu sitter vi och gluttar lite på desperate housewives, inte för att jag är så intresserad eftersom jag har tröttnat på det, men det funkar ju. Leon skrek den första kvarten så då tappade jag liksom intresset. Ska städa undan lite och rensa ur Leons kläder på storlek 50 när han har lyckats somna! 


Saknar min man otroligt mycket måste jag bara påpeka. Och det har bara gått två dagar, gissa vem som kommer vara glad på fredag när han kommer hem? Helt tomt utan honom här hemma. 


  

Tänk vad stor du har blivit lilla Leon!

Här var du bara två veckor och nu är du hela sju..

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards