♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg under oktober 2010

Av Lina Råneby - 26 oktober 2010 16:24

Nu har vi varit hos doktorn, var givförsig i morse. Leon hade gått upp precis som han ska och väger numer 4355g och är 55cm lång. Stora killen! Han var ganska duktig till en början när läkaren undersökte honom tills han började gallskrika. Men allt stod rätt till så det var kul att höra. Slemmet hade blivit bättre i halsen på honom också, men det har vi ju märkt.


Efter läkarbesöket tog vi en sväng hem till Vicky och kollade på tv och bara låg och vilade lite när Leon ändå sov så gott i sin vagn. Han sov ganska bra i nat också trots att hans pappa inte var hemma. Han vaknade vid sju tiden och ville inte sova mera trodde jag, men när vi lagt oss till rätta i soffan för att kolla på tv så tvärdäckade han då vågade jag inget annat än att kurra ihop mig bredvid honom och sova jag också. Dennis kom och hämtade oss hemma hos Vicky så vi slapp gå och frysa ihjäl. Nu sitter vi här och gör i princip ingenting. Ska snart laga lite mat och gissa 1 gång vad som står på menyn?


   

Av Lina Råneby - 25 oktober 2010 23:46

Nu är det kväller igen, vi är nydushade och sängen är renbäddad. Leon har precis somnat efter att ha gosat med mamma i sängen och fått agera fotomodell för en stund. Han har inget emot kameran och posar mer än gärna. Väntar på att min älskling ska ringa och säga godnatt, men jag börjar fundera på om han redan har somnat? Stackarn har jobbat och jobbat idag. Men duktig är han min karl. Saknar honom dock. Det är första natten jag sover utan honom på ett halvår. Fattar ni hur länge det är? Första natten, men det ska nog gå bra min andra hälft ligger ju bredvid mig sen min pingla Vicky också.


En riktigt grym grej, jag pratade med Sargon förut när Leon var lite ledsen så jag satte på högtalaren och Sargon pratade med Leon då började han titta runt och leta efter sin pappa. Lilla plutten. Grymt hur han kan känna igen rösten sådär.


        



      


Godnatt!

Av Lina Råneby - 25 oktober 2010 18:35

   


   

Nu har vi plockat in allt i skåpen, diskat och vikt tvätten! Leon har ätit i massor! Han var väldigt hungrig. Nu ligger vi bara och tar det lungt. Ska försöka ta oss varsinn dusch sen. Det kan behövas. Annars har någon något tips om någon bra film?

Av Lina Råneby - 25 oktober 2010 16:34

Kolla vad snabbt dagen har rullat på. Var på Willys och handlade fortare än kvickt eftersom en gnällig Leon vaknade till liv fem minuter efter att vi hade kommit in i affären. Hem för att mata honom och sen ner mot staden. Jag och Vicky fick för första gången äta ifred. Leon var vaken och satt med oss men han sa inte ett knyst. Sen tog vi oss en långpromenad för att Vicky skulle lämna in sitt cv. Leon har sovit i över två timmar han älskar att vara ute. Vi har nästan gått en mil, öronen är kalla och benen viker sig nästan nu men fyfan vad skönt det var.


Nu ska det plockas lite här hemma och även slänga i några maskiner tvätt så jag äntligen kan tömma hela tvättkorgen. Funderar på vad man ska äta för någonting i kväll? Nu finns det ju en jävla massa att välja på. Något med köttfärs iaf.


     

Av Lina Råneby - 25 oktober 2010 11:05



Nu är vi vakna, pigga och glada! Morfar kommer förbi för att skjutsa oss och handla. Så vi återkommer lite senare med bilder och sådant!




Av Lina Råneby - 25 oktober 2010 07:56

Jaha första morgonen utan pappa Sargon! Han myste med Leon i morse och kom in och la honom hos mig innan han gick till tåget. Men nu är lillplutten vaken igen och har nyss fått mat. Men han ligger i sin babysitter och ser helt nöjd ut så känner jag honom rätt så somnar an snart igen och då kan jag passa på att sätta täcket över huvudet och sova några timmar till. Nu gäller det ju verkligen att ta vara på dom få timmarna han sover. 


Nej gott folk, dags för sängen igen! Vi hörs när vi är lite mer människor.

Av Lina Råneby - 24 oktober 2010 23:57

Jaha nu är det bestämt. Min älskling åker i morgon för att jobba. Han blir borta allt som allt i fem veckor men han kommer hem fre-sön. Kommer sakna honom otroligt mycket, och det är jag inte ensam om. Nu sitter vi här i soffan som den lilla familjen vi är. Myser till max eftersom att tåget går vid sju tiden i morgon. 


Ni som är trogna följare på bloggen kan ju räkna med att det kommer bli ett evigt tjat om hur mycket vi saknar honom. Men jag tror att det kan vara bra för oss alla tre att älsklingen åker iväg lite, man måste trots allt vara ifrån varandra lite för att hinna sakna varandra. Så i början av december kommer allt vara toppen och vi kommer få världens bästa jul tillsammans.


     

Av Lina Råneby - 24 oktober 2010 20:14

Nu har jag setat här och försökt fixa till bloggen. Blev faktiskt ganska nöjd, lite ljusare än tidigare! Jag är dock irriterad på att det är så mycket saker man inte kan ändra här på bloggplatsen. Vill tex att det ska vara mera mellanrum mellan inläggen. Får väl börja med att göra en massa enterslag innan jag publicerar!


Väntar på att "Vid din sida" ska börja på tv, den filmen är otroligt fin. Jag kommer väl sitta och böla från början till slut! Men det kan nog behövas. Leon ligger och sover på soffan just nu, men han vaknar nog lagom till filmen och förhoppningsvis vill han sitta i sin mammas knä och titta så fint!



Så vacker låt!




Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards