♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg under augusti 2010

Av Lina Råneby - 5 augusti 2010 09:02

Vaknade upp på helt rätt sida, trots att jag var trött som en gnu. Nu har jag iaf lyckats cykla till k68 utan vidare problem. Fint väder ute också, synd bara att det har varit så kallt senaste tiden så att vattnet fortfarande är kallt. Ska sitta här tills klockan slår tolv om vi inte får gå lite tidigare vilket vi alltid brukar få göra. Sen ska jag träffa Sara på staden och ta en fika eller lunch det återstå att se hur hungrig magen är. Hoppas bara att kossan går upp annars blir jag ledsen, har försökt ringa och väcka henne men det är inte världens lättaste grej om man säger så.


  

Hann till & med ta ett kort i morse innan jag drog. Blev två linnen idag då det ena är alldelles för kort för att ha till leggins när magen trycker ut. Ser ni hur mitt hur står ut, alltså småhåren i huvudet? Tips på hur man får bort det. (vet att det är slitet) men man kanske kan göra något åt det iaf? 

Av Lina Råneby - 4 augusti 2010 23:22

Nu har denna dag passerat också, dagarna går relativt fort måste jag säga. Torsdag i morgon vilket innebär k68 och tidigt uppstigning. Inget jag ser framemot, jag är som tröttast då jag vet att jag måste gå upp. Idag har det varit ett jävla spring på toaletten kan jag lova, jag har kissat 17 gånger än så länge och jag har inte gått och lagt mig ännu. (Ja, jag har räknat) om det är något vi blir fattiga på här hemma så är det toapapper.


Sitter här i soffan med värmekudden på magen, hur skönt som helst. Ena ögat på en massa bloggar och det andra på sjätte sinnet. För läskig film för min smak måste jag säga. Ska snart bege mig till sängen & försöka sova. Måste hitta mig en bok i morgon som jag kan börja läsa. Har börjat på tre st men ingen av dom är något jag blir fast i. I morgon blir det bokjakt!


Har läst 3-4 st förlossningsberättelser på folks bloggar, börjar bli dags att göra sig förberedd och se hur andra har haft det. Så har ni själva förlossningsberättelser eller kan tipsa om några bra så skriv gärna det!


  


Av Lina Råneby - 4 augusti 2010 20:48

Nu blir det till att titta på livet på bb & längta!


  

Av Lina Råneby - 4 augusti 2010 16:59

Solen tittade fram till slut, blev ju hur varmt som helst. Sitter här och svettas med en varm dator i knät. Har varit och handlat lite på Willys, fyllde upp kylskåpet med frukt och sånt. Känns som att det är dags att börja äta lite mer av det för att se om huvudvärken ger med sig lite. Köpte även ingridienser till bakning, Ska ge mig på att baka chokladrutor ikväll eller i morgon.


Hittade min kära värmekudde på Jula för bara 100 kr kunde ju inte ha blivit bättre. Så till alla er gravida som klagar på värk i rygg/mage åk till Jula.


  

Av Lina Råneby - 4 augusti 2010 11:44

Vad konstigt det känns att säga att det är Augusti nu, sommaren har gått snabbt. Det är ju i sig ingenting ovanligt men nästa månad är det september och då kommer plutten om han inte vill bli ett litet augusti barn?


Vaknade i morse vid sju tiden och hade fortfarande sprängande huvudvärk och tur som jag har så lyckades jag somna om och vaknade för en timme sen och då hade nästan allt släppt. Har tagit extra järntabletter nu så hoppas på att jag slipper den där jävla värken idag. Har tänkt på att den senaste tiden har det inte gått 1 enda dag när jag har mått bra från morgon till kväll. Alltid varit någonting som har gjort ont.


Ska snart hoppa in i duschen, sen ska vi ut och jaga riskudde för den på ica maxi var slut igår. Sen får vi se vad dagen har att bjuda på?



Av Lina Råneby - 3 augusti 2010 23:51

Det börjar bli en vana att ha huvudvärk såfort mörkret faller. Det är jobbigt men det finns som sagt var ingenting att göra ont. Har druckit liter med vatten för att få det att gå över men det hjälper inte heller. Ska väl snart förflytta mig in i sängen och försöka sova och vakna upp utan huvudvärk.


Ni är ju ganska många som läser bloggen, skulle vara kul om ni lämnade eran bloggadress om ni har någon. Tycker det är så kul att hitta nya roliga bloggar att följa! Så sippa in en kommentar så jag kan få se vilka ni är.


 


Godnatt! 

Av Lina Råneby - 3 augusti 2010 21:23

Nu har jag sovit två behövliga timmar, hade nog kunnat sova för natten känns det som! Men älsklingen drog upp mig i brist på annat. Ätit köttfärssås och spagetti och diskat och städat och haft oss. Så nu är det fräscht again. Känner mig rastlös som få, vi ska väl dra ut och hitta på någonting tror jag. Om inte annat köpa lite chips kanske så vi kan kolla film ikväll och snutta på något gott. Var ett tag sen jag åt chips så det kan jag ju unna mig ;) Måset förbi Ica Maxi och kolla efter en riskudde fick tips om att dom var billiga där och en varm riskudde på ryggen/magen ikväll skulle fanimig sitta fint.


Just be the one you are, and I'll be there for you every moment.

Av Lina Råneby - 3 augusti 2010 16:13

Besöket hos barnmorskan gick bra, fick vänta ett bra tag i väntrummet innan hon kom och hämtade oss. Blodtrycket var som det skulle, hjärtat slog helt perfekt och han läg i samma ställning som tidigare. Hon reagerade på hur hård magen var under hela tiden (sammandragningar) men det var inget som var farligt. Jag följer kurvan precis som jag ska och nu kommande veckorna blir det varannan vecka igen såvida allt går som planerat. Nästa gång ska vi göra en sammanfattning av graviditeten osv.


Jag sa till barnmorskan att vi var säkra på att plutten tittar ut redan i v37 någon gång. Hon var inte lika säker, men nog trodde hon han hade bråttom ut, hon gissade på v39. Så nu mina läsare i vilken vecka tror ni att jag föder?


  

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards