♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg under augusti 2010

Av Lina Råneby - 18 augusti 2010 12:20

JAG HAR SÅ ONT I MINA REVBEN PÅ HÖGER SIDA!! Jag vet inte var jag ska ta vägen, ta ett djupt andetag och det gör ont. Och hostan jag har kan jag ju lova inte sätter sig fint på revbenen. Just nu går jag med en handduk lindad runt revbenen hårt så det blir lite stöd. Har läst på lite forum och sidor att det kan vara bebisen som sparkar mot revbenen nu, men det konstiga är att jag inte känner sparkar där utan bara har fruktansvärdt ont hela tiden. Ska till barnmorskan i morgon så ska berätta det för henne. Men hennes svar blir väl bara " det är en del av processen ". Men en sak kan jag lova, jag står inte ut med den här smärtan i 30 dagar till.

 

Ska ta mig en varm dusch och fixa ordning mig lite, måset städas här hemma också så det får bli av. Sen ska vi åka och handla med Vicky och Sara och dom. Dom ska storhandla och vi också, så det blir ju perrfa!

 

 

Av Lina Råneby - 17 augusti 2010 22:35

 

Blir så irriterad på mitt internet att jag håller på att spy. Det funkar, det lägger av, det funkar, det lägger av osv. Det första jag ska göra när jag vaknar i morgon är att ringa till TRE för att få ett nytt simkort. Önskar att jag inte tecknade två år på bredbandet. Skulle vilja ha ett vanligt i väggen bara som alltid funkar. Men det har vi inte råd med just nu.


Har haft huvudvärk hela kvällen. Förstår inte varför när jag enbart har legat i soffan och glott på tv & druckit vatten. Var med Jonas en snabbis på mc också och åt glass. Pratade lite skit och drömde oss bort tills när Cassie kommer hem, lite mer än två veckor kvar nu bara härligt.


Vi har packat lite av bb-väskan nu också, svårt att veta vad man ska packa ner. Men vi har fått ner kläderna till plutten och allt annat nödvändigt. Kameran och minneskortet ligger på plats så att det inte finns någon risk att glömma den! Men sen kom jag på att vi måste ju packa ner saker till oss själv också, och hur enkelt är det på en skala?

 


Av Lina Råneby - 17 augusti 2010 17:55

 

Idag är det exakt 1 månad kvar tills våran son är beräknad att komma till världen! Jag har dock börjat tro lite mer på det första datumet vi fick. Nämnligen 11 September. Men det återstår att se. Tanken på att vid den här tiden om en månad sitter vi förmodligen med våran älskade son gör mig lycklig. Extrem otålig och förväntansfull. Tänk vad snabbt dessa 8 månader som gått faktiskt har gått. En ynka månad kvar. Lät den rinna iväg.


Har förövrigt tagit en paus från One Three Hill, fan blir ju som förhäxad av det, kan inte sätta på paus knappt för att gå och kissa. Men Älsklingen kom hem och sa att vi var tvungen att tänka på mat! Ska även fixa lite här hemma, behövs dammsugas lite och så. Just nu när man tittar ut så spöregnar det och det ger ju inte att man får mer motivation till att gå bort från soffan och tvn, har jag fel?

 

    

Av Lina Råneby - 17 augusti 2010 10:58

Jag lyckades ta mig hem! Bäst jag är. Nu ska jag nörda One Three Hill.


  

Av Lina Råneby - 17 augusti 2010 09:02

Jag är vaken, eller halvvaken kanske man kunde säga. Men jag är på kursen och måste vara här hela dagen eller fram till lunch. Men ändå. Känns så meningslöst att söka jobb att hälften vore nog. Men men, vad ska jag göra. Är jag tvungen så är jag. Hade nog helst velat ligga kvar och sova brevid min älskling hela lång regninga dagen.

 

 

Av Lina Råneby - 16 augusti 2010 23:11

Ligger här i soffan med min älskling, vi har nyss proppat i oss mackor,oboy och ägg så nu är vi mätta upp till halsen. Tagit en varmdusch och nu ska vi börja glo på one three hill och jag hoppas verkligen att han fastnar för det!

 

Leons säng är färdigbäddad, med nya sänghimmel och en mobil och en massa gossedjur, tror ni att vi längtar? Något fruktansvärdt.

 

  

Nej mina kära läsare, nu ger jag upp datorn för ikväll. K68 kallar i morgon klockan 09 också. Hur ska jag orka komma upp? Hoppas på mer sömn inatt.

Av Lina Råneby - 16 augusti 2010 19:28

 

Varit hemma hos födelsedagsbarnet och fikat lite grann! Så trevligt så. Lånade One Three Hill första säsongen av henne, så nu vet jag vad jag kommer sysselsätta mig med när jag inte har något annat att göra. Ska försöka göra så älsklingen blir fast i det han också.


Skaffade på mig lite vuxenpoäng idag tycker jag, fick mitt egna ICA-kort. Det måste ni väl hålla med om att det var vuxenpoäng?

 

Har haft en kraftig mensvärk i magen hela natten. Vet inte om det kanske är förvärkar/sammandragningar? Men jobbigt och ont gör det kan jag lova. Låg vaken kanske flera timmar och bara tittade upp i taket och vände och vred på mig så att det skulle sluta göra ont. Tänk bara hur det blir när riktiga smärtan sätter fart.

 

  

Av Lina Råneby - 16 augusti 2010 15:15

Den tar kål på mig! Jag dö av värmeslag snart tror jag. Har just precis tagit en promenad från stan tillsammans med Sara hem och jag tror jag måste gå in och ta mig en kalldusch. Var nere på stan med Sara följde med henne på lite saker och så. Nu ska jag fixa ordning lite här hemma, pappa skulle titta förbi en snabbis också.

 

Sen blir det till att hitta en present till Elin som fyller hela 21år idag. Grattis gumman! Fika hemma hos henne ikväll också, trevligt.

 

  

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards