♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg under augusti 2010

Av Lina Råneby - 9 augusti 2010 21:40

Så var det kväll igen & inte ett skit har man fått gjort idag. Inte ens disken har jag orkat ge mig på och då är det kanske 4 glas vi pratar om. Låg i 3timmar i sängen som en död fisk och försökte sova, men näsan rann för mycket för att jag skulle kunna koncentrerar mig på att sova. Eller så koncentrerade jag mig för mycket helt enkelt så att det inte gick. Har inte blivit bättre under dagen, känns som att jag har hög feber just nu (huvudet hänger inte med liksom). Jag håller tummarna för att jag är frisk i morgon, vill ni hålla era också? Ska orka mig in i duschen snart sen tror jag att det blir tvn för min del.

 

Är på jakt efter ett regnskydd till vagnen, men det verkar vara omöjligt att hitta?

 

  

Av Lina Råneby - 9 augusti 2010 15:26

Känns som att jag håller på att bli sjuk. Vaknade upp av att jag var förkyld och det har hållt i sig. Huvudvärk och känner mig lite febrig. Jag tror att det har att göra med fläkten vi har på under natten, så i natt är den inte på det är en sak som är säker. Orkar inte bli sjuk nu mitt upp i alltihoppa. Det värsta jag vet är att vara sjuk och svag. Ska lägga mig och vila en stund tänkte jag. För om allt går som planerat idag så ska vi köpa dom sista grejerna till bäbis. Om v inte tar det imorgon, beror på hur jag mår. Måste funderar ut vad vi ska äta ikväll också, alltid samma ständiga problem att hitta på det. Men tror det får bli tacos, enkelt och godast.

 

Det sägs ju att bäbisen sparkar mindre under slutet av graviditeten, med tanke på att det är så trångt för honom att få plats där inne i magen. Det stämmer, senaste dagarna har han varit otroligt lugn. Skönt för mig för att sparkarna gör oftast ont men samtidigt får man en liten orokänsla när det är så stilla där inne. Någon annan som känner av samma sak?

 

  

Av Lina Råneby - 9 augusti 2010 13:40

Har varit vaken ett bra tag, har haft morfar på besök. Han ville smaka på våra utsökta chokladrutor såklart! Nu är det dags att göra lite nytta, först ner till servicecenter på stan och kanske en sväng förbi försäkringskassan!


Hörs senare

Av Lina Råneby - 8 augusti 2010 22:19

Nu har vi varit ihärdiga eller riktiga hemmafruar kanske man kan kalla det. Vi har bakat chokladrutor med strössel på. Vi kom underfund med att vi inte har så stort kök när man är två och ska vispa satser och diska samtdigt. Men resultatet blev fint vet dock inte om det blev gott. Ska låta den kallna först. Dags att hänga upp sista tvätten och sen invardera soffan! Dagen har gått otroligt sakta. Men i morgon är det måndag och en ny vecka. Inte för att det är så stor skillnad i mitt liv, jag har ju inget jobb att sköta så vardagen är densamme som helgen tycker jag nästan.

 

    

Av Lina Råneby - 8 augusti 2010 20:03

Minns du lika mycket som jag? Minns du när vi tog din bmx och du skjutsade mig genom gårdarna ner till pappas hus för att säga godnatt till honom. Jag satt på ramen med båda fötterna på ena sidan. Varannan gång tvärnitade du så att jag fick ont i hela kroppen. Du skrattade med ditt skratt, inte elakt utan bara busigt. Minns du lika mycket som jag? Minns du när jag smugglade in snus åt dig i en plastpåse i min för stora bh utan att mamma visste om det. Du blev hur glad som helst och sa att jag var den bästa lillesyrran man kunde ha. Minns du lika mycket som jag? Minns du på julafton när du tvingade mig att gå in och försöka köpa cigg åt dig eftersom jag brukade få köpa snus åt pappa. Du erbjöd mig en hundralapp och cigaretterna skulle vara min julklapp till dig. När jag lyckades sa du att jag var grym.

 

Jag minns & jag glömmer aldrig. Snart är det 5 hela år sedan du tog ditt pick och pack och "gittade" upp till himlen som du skulle ha sagt. Vissa dagar känns det som att det var igår och andra känns det som att det var en evighet sen.

 

    

Av Lina Råneby - 8 augusti 2010 17:35


Hur fin som helst, kan inte sluta spela den.

Av Lina Råneby - 8 augusti 2010 16:44

Idag visar babyräknaren att det är 40 dagar kvar tills plutten ska kläckas ut. Kan ni förstå att det bara är 40 dagar? Minns när det var 100 dagar kvar och man tyckte det var kort tid.

 

Väntar på evighetsmaskinen inne i badrummet ska bli klar. Sen är det dags att skala potatis. Pappa kommer förbi på middag ikväll, trevligt har itne träffat honom på jätte länge. Vi ska även disskutera en sak han jag & sargon. Vad får ni inte veta ännu, men kanske snart.


  

Av Lina Råneby - 8 augusti 2010 15:35

Så var det söndag igen, tråkiga jävla söndag. Mulet ute och man vet inte om det är kallt eller varmt riktigt. Har haft en mysig morgon, vi vaknade åt frukost och la oss i sängen igen för att kolla på film. Nu har ju halva dagen redan gått. Håller på och tvättar lite. Känns som att jag gör det varje dag, kan inte förstå hur två människor kan göra så mycket tvätt på så kort tid?

 

Ska snart gå till ICA för att handla det sista vi behöver för att laga chokladrutor! Det ska vi sysselsätta oss med i kväll, baka!


Vad gör ni en mulen söndag som denna?

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards