♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg under september 2010

Av Lina Råneby - 7 september 2010 04:55

Vattnet har gått, eller åtminstonde börjat sippra ut eller vad man nu kallar det. 4 bindor fulla! Värkar men inte regelbundna. Förlossningen för kontroll 07,30 !!!!


Är sjukt nervös, wish me luck

Av Lina Råneby - 6 september 2010 23:19

Har precis tagit mig en varm dusch, var välbehövligt kan jag lova! Använde det nya schampot och balsamet jag köpte för 10kr st på Willys idag och det var det godaste jag någonsin har använt. Ett tips till er bloggläsare passa på nu när det är kampanj pris på Willys. Röda Sunsilk!! Luktar hur gott som helst.


Nu ska jag packa ner mig i soffan och glo på tv, blir sängen tidigt i dag för i morgon innan tio kommer en pigg Cassie och väcker oss!


Får se om det  händer något i natt, Sara tror på det iallafall..


  

Av Lina Råneby - 6 september 2010 20:46

Nu är storstädningen & inhandlingen klar. Jag och Sara cyklade till Willys och ringde efter skjuts åt varorna när vi var klara, sen cyklade vi hem igen. Helt kanon. Nu har vi städat och gjort om lite med gardiner och andra grejer. Tex möblerat om köksbordet i köket. Blev hur bra som helst, tur att jag har dig Sara tack för all hjälp idag!


Nu mår jag bra, det luktar gott allt är fräscht och jag och älsklingen ska snart laga ordning lite mat. Blir sen middag idag men det gör inget. Funderar på om jag ska lura med honom ut på en promenad sen eller om det får räcka för idag och bara bli en slappkväll på soffan? 


  

Vill ha långt hår & jeans!

Eftersom det blir så krångligt med bilder osv så får ni nöja er med lite gamla tills jag orkar ta nya med mobilen. Kamera sladden har jag ingen aning om var den är.

Av Lina Råneby - 6 september 2010 15:41

Kan man ha mer otur än jag? Älsklingens bror skulle skjutsa oss och handla men sen kom han på att han skulle på föräldrar möte så nu har vi ingen skjuts och det blir ett jävla släp att släpa hem allt speciellt eftersom jag inte ska bära tungt. Frågade Sara om hon hade lust att gå med mig så vi får väl se! Vill verkligen handla idag så vi får det gjort! Haha funderar på att gå dit och handla allt jag ska ha sen sätta mig utanför och vänta på att någon hämtar mig. Smart ide?


    


En fråga till er bloggläsare, jag har planerat att gå till badhuset och bubbla och ha mig i morgon med Cassie. Men fick tips från mamma att låta bli. Någon som vet om det kan vara stor infektionsrisk såhär tätt inpå förlossningen eller så?

Av Lina Råneby - 6 september 2010 14:39

Goddagens! Hann inte skriva innan jag rusade ner på stan. Cassie sov kvar här i natt jätte mysigt. Filmen vi såg var helt klokren! En riktig rekomendation för er läsare.


Varit nere på stan & lämnat in papper på försäkringskassan så nu är det gjort. Sen mötte vi upp Sara på stan och åt lite lunch. Hem till Vicky en sväng och sen hem till mig. Sara har "förberett"  mitt badrum för storstädning. För det är vad jag ska sysselsätta mig med senare, jag ska storstäda och kanske hoppas på att få igång den lille plutten!! Men först måste vi iväg och storhandla, får se om älsklingen har lyckats fixa skjuts.


Riktigt mysigt väder ute också måste jag få säga, strålande sol men ändå inte varmt! Precis som det ska vara.

Av Lina Råneby - 5 september 2010 22:35

 Nu har vi varit ute  på promenad igen, mötte upp Cassie i fröslunda och sen ner på stan för lite mat på MC. Sara och Vicky kom förbi och vi satt och snackade en massa skit. Trevligt :) Sen gick vi till videonutiken för en film. Det blev The Stepfather. En riktig thriller verkar det som. En massa godis och iskall cocacola. Kan det bli bättre?


Magen är förtillfället lugnare än någonsin, lugnet före stormen?


  

Av Lina Råneby - 5 september 2010 17:29

Lämnade in datorn på expert och det enda positiva var att jag hade försäkring i två år till. Alla korten jag har allt från sommaren som varit och alla gravidbilder på magen osv kommer försvinna och jag klanten själv har ju inte lagt över dom tidigare på en extern hårdisk. Men tur att man har bloggen, har gått tillbaka nu och sparat alla bilder jag iallafall har lagt upp här. Jag kan lova er att hädanefter ska jag spara varenda liten bild på extern hårdisk. Nästan så jag vill fälla några tårar. Men vad ska man göra åt saken? Finns ju ingenting, bara att le & se lycklig ut.

 

Får iaf låna min faders dator från och med i morgon! Han har ändå ingen nytta utav den så jag kan få låna den, vilket är skönt för att sitta här vid älsklingens dator är tortyr för min rygg!

 

Kom precis hem efter flera timmar på Tuna Park med Cassie! Vi gick nästan vilse i skogen på vägen dit men vi hittade till slut. Skitskönt med en promenad. Mycket snack<3 Sen åt vi lunch och gick runt. Jag köpte bara ett par mysstrumpor men Cassie hon shoppade rejält. Cyklade hem och sitter här nu. Känner mig utmattad i hela kroppen. Kanske inte är så konstigt dock efter alla promenader.

 

Har ju inte alla bloggadresser kvar nu efter datorn kraschade :(

Av Lina Råneby - 5 september 2010 13:40

Nu är vi klara för avgång till Tuna Park. Carro har åkt hem tråkigt nog, hon åkte tidigt i morse. Men jag och Cassie är pigga & alerta och ska ta en promenad till Tuna Park nu. Lämna in min dator ska vi göra på vägen också. Ikväll får vi se vad som händer.


Vi hörs senare!

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards