♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg under september 2010

Av Lina Råneby - 22 september 2010 20:28

Nu är vi hemma igen! Blev en trevlig kväll hemma hos Vicky. God mat av "mästerkocken" och lika trevligt sällskap. Har tänt upp en massa ljus här hemma nu, Sara och Jennifer är på väg hit vi ska bada lilla Leon. Han har ju redan haft sitt premiär dopp men den här gången badar han nog förmodligen lite längre. Hoppas ljusen gör susen så det inte blir så kallt för honom. Kan ju vara en liten orsak till att han skriker? Klockan 22 börjar ju Kungarna av Tylösand också. Det får ju inte missas! Sen tror jag att vi ska försöka oss på en tidig kväll, se om Leon kanske inte hinna börja skrika innan vi har somnat. Önsketänkande, jag vet! Men värt ett försök kanske? 


Jag kan inte ens stå utan din luft i mina lungor

Jag kan inte ens gå om du inte ser på.

Vad vore jag utan dina andetag?


Leon och jag tidigare idag.

Av Lina Råneby - 22 september 2010 17:08

Leon och jag tog en promenad och mötte upp Vicky utanför hennes jobb. Jag hade fått vetskapen om att det var kallt ute, men jag tyckte det var jätte skönt väder. Jackan åkte till och med av efter några meter. Nu sitter vi och gosar i soffan. Ska väl börja laga mat om ett litet tag. Dennis och Älsklingen skulle komma förbi också. 


        

Av Lina Råneby - 22 september 2010 14:04

Nu har vi hunnit städa under Leons vilostund. Han tvärsov fast dammsugaren åkte igång. Skönt att veta att han inte blir rädd av den. Ska väl försöka sminka mig lite snabbt. Ska möta upp Vicky när hon slutar klockan 16,00. Bokade även tid för att skriva på faderskapet idag, skulle få ett brev hem om en tid inom två veckor. Vilken tid det ska ta då.. 


Gjorde lite fint på hyllan med kort som vi framkallat på Leon.

  

Av Lina Råneby - 22 september 2010 12:14

Man ska inte ha för höga förväntingar, nu gjorde jag samma misstag igen tog ut segern i förskott. Leon var itne alls lugn igår han skrek och skrek och skrek. Han var otröstlig. Vi försöker med allt men ingenting fungerade. Till slut somnade han hos pappa när han satt och vaggade honom i en timme. När vi lyckats somna efter lite natt prat så vaknade han om igen, mellan halv sju och åtta skrek han igen. Åh mitt kära lilla barn. Men sen sov han fram till halv tolv och nu ligger han så lugn bredvid mig i soffan. 


Tack älskling för att du finns, du och jag för all evighet. Jag älskar dig av hela mitt hjärta! Vi klarar allt tillsammans.


Ska väl snart fixa i ordning mig inför? Nada, har inte planer förns vid fyra idag. Ska hem till Vicky och vi ska laga mat tillsammans, eller det blir väl rättare sagt jag som får laga och Vicky och Sargon mysa med Leon. Men det gör inget, jag tycker om att laga mat. Fläskfile, pommes och beasås står på menyn idag. Solen skiner ute också, undra om skenet bedrar och det är iskallt ute ändå? Svårt att veta hur mycket man ska klä på Leon och hur mycket filtar och sånt han ska ha i vagnen. Han har faktiskt lite hosta, låter ungefär som en liten kattunge gnäller. 


Mitt kära barn vad skulle jag göra utan dig! Du får mig att andas.

  

Av Lina Råneby - 21 september 2010 22:53

Sitter hemma och pratar skit med Älsklingen, Jennifer, Sara och Dennis. Leon ligger och sover så sött i Jennifers famn. Blev lite oväntat besök av Sara och Jennifer som kom förbi. Mysigt. En massa tända ljus med äppelsmak. Verkar som att Leon inte kommer ha ont i natt det hoppas jag verkligen på. Han verkar vara lugnar idag så förhoppningsvis så mår han bra hela natten. Försöker hela tiden att dra mig för att amma honom för mycket, det är jobbigt när han suger efter tutten hela tiden, man får ha tålamod! 


Ska försöka kolla på något program på datorn om ett tag tror jag, kanske andra avsnittet av Kungar av Tylösand första programmet gjorde en ju riktigt intresserad.


  

Av Lina Råneby - 21 september 2010 18:57

Dagen har gått riktigt fort måste jag säga. Vi tog en promenad ner till stan för att gå till BVC. Det regnade och blåste ett riktigt höstväder. På bvc gick det jätte bra. Leon vägde nu 3100g och var 51cm lång. Han har växt hur bra som helst. Så att han spyr så mycket är ingenting jag behöver oroa mig för. Det är bara överflöd som inte får plats i magen tydligen. Försöker amma lite mindre nu, så han slipper spy så mycket. Bestämde att vi skulle komma en gång i veckan och mäta och väga honom! Tycker det låter perfekt så man vet att han växer som han ska.


Efter bvc åkte vi hem och jag hann städa lite grann medans älsklingen, dennis och Leon var iväg på en biltur. Jag passade på att åka med mamma upp till morfar på sjukhuset och hälsa på lite snabbt. Han mådde inge vidare, stackare. Men förhoppningsvis mår han bättre snart.


Sitter just nu hemma hos mamma, vi har nyss ätit lite middag och Leon har somnat efter en väldigt gnällig stund. Hon ska snart skjutsa hem oss!


 

Av Lina Råneby - 21 september 2010 12:17

    

Lite konstig dagens outfit kanske, men jag har jeans på mig! Hur skönt som helst, har saknat att ha jeans. Har precis duschat, fönat och plattat håret. Mina älsklingar ligger och sover men jag ska nog snart ta och väcka dom. Vi måste ju äta lite lunch alla tre innan det är dags att knata ner mot staden.

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards