♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg under september 2010

Av Lina Råneby - 15 september 2010 22:30

Hallå där bloggen! Dagen har gått otroligt fort, vaknade och höll mig sysselsatt när Leon låg och sov efter morgonmjölken. Jag strosade runt i tysthet, satt lite vid datorn och bara var. Sen var jag tvungen att krama honom lite, tanken var att väcka honom också! Men då somnade han om så gott på mitt bröst så där låg vi i en timme framför tvn och bara mysde. Sen väckte vi älsklingen! Gick ner mot stan för att möta upp Carro och hennes man Suhran! Vi åkte till Tunapark för lite shopping och tog oss en fika. Vad jätte trevligt, hoppas på att kanske åka ner till henne snart. Vem vet vi kanske åker med dom nu i helgen redan? Skulle vara skitroligt.


Hem och städade eftersom barnmorskan från BVC kommer på hembesök i morgon, ska bli spännande och se hur hon är! Hoppas på att hon är bra. Under tiden vi städade hade vi en barnvakt som låg och mysde med Leon. Dennis kan inte sluta pussa på honom!


Nu har jag precis kommit hem från Vicky och en mysig tacokväll. Blev en massa prat och bara mys. Leon sov nästan hela tiden vilket var skönt. Han amma honom med ena bröstet sen hade han tvärdäckat igen och ligger fortfarande och sover. Trots att han åkte bil hem och allt.


Vi älskar våran lilla groda!


        

Av Lina Råneby - 14 september 2010 21:13

Är hemma nu, mamma tog en promenad med mig till ICA och sen mötte jag upp Sara. Köpte dom första blöjorna till lillen idag. Men tråkigt nog var dom förstora för honom. 2-4 KG det är dom minsta blöjorna som finns men han är så pluttig min älskling att till och med dom är förstora. Men han växer ju och gror så snart passar dom nog bra dom också. Någon som vet var dom blöjorna som finns på BB finns att köpa?


Har nyss ätit lite middag, pasta och falukorv blev det och hunnit diska och plocka undan har jag gjort också. Har märkt att det faktiskt inte är så lätt att ha en liten plutt och samtidigt sköta hushållet! Även om vi är två. Kan säga att jag ser verkligen upp till dom "ensamma mammorna". Men i morgon ska Sara och jag ge oss på en storstädning. Carro kommer till stan i morgon också för att pussa lite på Leon! Är dock lite ledsen för att hon inte stannar, men snart igen får jag hoppas!


Har blivit bättre i den nedre regionen om man säger så, så om någon vecka hoppas jag att vi kan börja våran powerwalk varje dag med vagnen. Har förresten gått ner två kilo mer än vad jag vägde innan, så nu kanske jag har chansen att nå min målvikt och komma i mina efterlängtade byxor uppe på vinden innan årskiftet. Who knows?


Vill bara påpeka att min dator inte går att starta, brukar man inte teststarta den innan man skickar tillbaka den?


 

  

Av Lina Råneby - 14 september 2010 17:41

Det blev en hel dag hos mamma, sitter kvar här ännu! Det regnar ju så mycket ute. Så att gå ut i detta väder är ingenting som lockar. Nu kom min älskade morfar hit också så ska försöka åka med honom hem eftersom regnet vägrar ge sig!


Fick brev och samtal av barnmorskan på barnavårdcentralen idag också Lisa heter våran barnmorska som ska komma på hembesök på torsdag! Hon lät jätte trevlig så det ska nog gå bra tror jag!


Vi hörs när jag är hemma igen!

Av Lina Råneby - 14 september 2010 14:23


Så var det Tisdag och Iskallt ute, nu är verkligen hösten här på riktigt! Men jag ska inte klaga, jag älskar att ha stora mysiga tröjor på mig. Vaknade klockan 07.20 och har faktiskt sovit riktigt dåligt i natt och till råga på allt så mjölkade jag ner hela sängen! Leon ville inte ha så mycket mat i natt med andra ord och jag orkade verkligen inte ta mig upp för att pumpa.


Väckte älsklingen vid halv elva tiden, vilken jävla lyx han har, eller har jag fel? Vi fixade oss fort och gick sedan en promenad hem till mamma för att äta lunch. Hennes berömda köttfärsås och pasta. För någon timme sen kom mormor och sten för att hälsa på deras barnbarnsbarn! Men nu har dom gått!


Ska bara vara här en stund nu när Leon ändå ligger och sover så gott i sin vagn. Kanske träffa Sara en sväng sen? Min dator har kommit också så älsklignen skulle hämta den från Expert så ikväll har jag den och den är supersnabb med ny hårdisk och en fungerande mus! Då ni kommer det nog bli lite mer bloggning eftersom det kommer vara enklare än en stationär.

Av Lina Råneby - 13 september 2010 22:11

Äntligen har vi bokat tid för tatuering! Känns hur bra som helst. Den 1 Oktober då jävlar ska det tatueras. Som jag har längtat!! 


Sitter och laddar upp bilder på Fuji direkt, ska framkalla massa foton på Leon och från förlossningen tänkte jag, måste ju köpa fotoalbum nu så man har korten på kort också och inte bara i datorn! Samtidigt hör jag den lille ligger och snarkar här bredvid mig. Men snart är det dags för mat igen. 


Ett tips till er tjejer som tänker amma, kämpa igenom dagarna när brösten är sprängfyllda och bara gör ont. Att amma är det mysigaste som finns, du kommer inte närmare ditt barn än så. Jag hoppas jag kan amma länge, och än så länge ser det ut som att det går ann :)

Av Lina Råneby - 13 september 2010 19:16

Jag kan inte riktigt förstå varför jag alltid ska ha oturen med mig när det gäller kroppen och att hålla sig frisk. Har i dag haft ont i magen och inte känt mig helt hundra. Avslaget som kommit ut har luktat illa så jag kontaktade BB för att se om dom kunde göra någonting och dom ville att jag skulle komma in på en gång för att kontrollera att jag inte fått inflamation efter förlossningen. Sagt och gjort, självklart hade jag fått en inflamation. Fick två olika antibiotika och skulle höra av mig direkt om jag blev febrig eller dålig på något vis. Mår ju relativt bra nu så det känns ändå skönt. Men jobbigt att det var tvunget att bli så. Men som sagt alla har ju inte turen på sin sida.


Har varit nere på stan idag och fixat med en massa papper, var också på K68 för sista gången och sa hejdå! Hoppas väl på att inte få träffa dom igen då jag vill ha jobb direkt efter mammaledigheten. Men jag tackar min jobbcoach enormt för han har hjälpt mig mycket det senaste halvåret.


Nu sitter Sara och myser med Leon i soffan och jag ska snart börja laga lite middag. Ris och chiken nuggets får det bli idag. Svårt att hitta mat att äta nu när man måste äta så nyttigt i samband med amningen. Men först ska jag in och se om någon utav bloggarna jag följer har fått barn :)


 

Sara & Leon Älsklingen badar

Av Lina Råneby - 12 september 2010 20:48

  Leon försöker väcka pappa som vägrar vakna!


 

Sen somnade han själv gott i soffan.


 

Jag ute och går med vagnen idag.


  En trött Leon som skulle rapa efter maten, men tvärdäckade.


Och en glad mamma Lina!  

Av Lina Råneby - 12 september 2010 18:20

Hallå!

Sitter hemma hos mor min och pratar skit med Sara och mammi. Leon ligger och sover efter mycket omomen. Har varit hemma hos Vicky en sväng och ätit lunch. Sen gick jag och mammi till Lidl för att handla lite frukt och sånt. Har sovit ganska gott i natt trots att det blev sent. Men det gör ingenting för älsklingen lilla har varit så duktig inte haft ont i magen alls verkar det som, han har bara legat och grnytt lite i sängen.


Ikväll ska han badas för första gången, har hört en massa olika angående när man får bada dom nyfödda osv men efter vad jag förstått så är det ingen fara alls att bada honom nu. Men jag tror att han kommer skrika när han kommer i badet eftersom han skriker så fort vi byter blöja.


Nu har man varit Mamma i fem dagar och det känns underbart! Kan inte riktigt förstå att jag kommer få ha kvar honom hela livet. Vi är lyckligare än någonsin och jag tror att både jag och Sargon lyser "stolthet".


Sara och jag ska nog snart ta en promenad hem till oss om en stund, älsklingen skulle till Uppsala med en kompis fram och tillbaka så det blir en liten tjejkväll i dag! Om man inte räknar in Leon såklart. Myspys enligt mig.


Skriver nog lite senare!


Gick inte att ladda upp bilder från mammas dator har setat och försökt ett bra tag nu, men jag uppdaterar er med bilder när jag kommer hem. Promise

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards