♥ 20år & Leons mamma

Alla inlägg under september 2010

Av Lina Råneby - 24 september 2010 22:33


Kvällen innan Leon föddes, vecka 38!


Två veckor efter förlossningen!


Min drömvikt är 55Kg det är den vikten jag strävar efter, det var när jag vägde så jag mådde som bäst kroppsmässigt. Det tror jag inte är några vidare problem att nå så länge jag håller inne på cocacolan och allt annat onyttigt. 6 Kg to go. Jag ska börja gå ut och promenera och det med start på måndag. Såvida jag inte har feber då. Men visst är det en jävla skillnad på bara två veckor? Man kan ju aldrig tro att jag haft den där kulan på magen. Ibland saknar jag faktiskt den fast jag aldrig trodde att jag skulle säga det. 

Av Lina Råneby - 24 september 2010 22:07

Nu har Leon och jag kommit hem ifrån hans mormor. Vi tog en promenad dit, men Leon vägrade sova i vagnen, lite då och då såg jag en hand som stack upp. Där var han hur lugn som helst, bara i slutet han blev lite gnällig för han var hungrig. Har gett ersättning hela dagen men nu ikväll gav jag honom lite bröstmjölk så han blev lugn och kunde somna. Han har spytt ganska mycket, så man förstår ju om han är hungrig. Det roliga är att när han spydde upp bröstmjölken luktade det INGENTING. Men nu luktar det verkligen riktig spya. 


Väntar på att älsklingen ska komma hem, han skulle köpa med sig cola och något gott för vi ska ha en myskväll och vi hoppas på att våran älskade son vill vara mysig med oss istället för skrikig. Vad är en mer perfekt fredagskväll en mys med sin familj?


    

Leon med sin mormor & gammel morbror

Av Lina Råneby - 24 september 2010 18:34

Just nu verkar det som att ersättning är våran räddning. Leon har aldrig varit såhär lugn som idag. Uppe på BB var dom jätte snälla, dom tittade på hur det gick att amma och det gick ju bra trots att det gör ont. Men vi konstaterade efteråt att han inte fick någon mjölk alls typ. För han åt 60ml ersättning direkt efteråt. Sen har han bara varit lugn han har setat och tittat och sovit mesta delen av dagen. Jag har till och med hunnit vila en timme. Det var inte mjölkstockning dock men just det att min mjölk inte räcker till. Så nu kör vi på ersättning och det funkar hur bra som helst. Ska bli spännande att se hur han är i natt. 


Har tagit mig en dusch nyss, kunde behövas efter alla svettningar i samband med febern. Ska hjälpa älsklingen att plocka undan lite här hemma och sen ta en promenad med barnvagnen hem till mamma för att träffa morbror som är på besök. Skönt för Leon att få lite luft också. Sen vet jag inte vad om sker, ska ju ta det lungt eftersom att jag går på Panodil nu och är ju inte frisk. 


Vad gör ni en fredag som denna, när det har  varit sommarvärme och allt? 

Av Lina Råneby - 24 september 2010 10:42

Blev ingen mer uppdatering igår då jag mådde hur dåligt som helst. Jag svettades, frös var helt konstig i hela kroppen. När jag kom hem la jag mig i sängen, kunde inte sova för jag frös så mycket och då hade jag ändå två täcken på mig. Tror ni inte att Leon ar haft den jobbigaste natten sen han föddes just den natten jag har 39,2 graders feber? Jag och älsklingen turades om att bära honom, göra allt för att få honom nöjd och tyst. Men han vägrade.. Har inte sovit många timmar i natt, och varje gång han har somnat har det tagit mig en timme att varva ner och kunna sova. 


Jag har ju haft så grymt ont i tuttarna, speciellt när jag ammar att jag har nästan gråtit varje gång han har tagit tutten i munnen. Men jag har kämpat för att jag så gärna vill amma. Tror dock att jag har fått mjölkstockning. Med tanke på dom ömma brösten och febern jag har. Ska till BB klockan 13,45 för att träffa ammningsläkaren. Har jag infektion dvs mjölkstockning får jag antibiotika igen. Mamma kom förbi nu på morgonen och hjälpte mig med Leon och med att hänga tvätt och lite grejer. Tack för att du finns, världens bästa mormor! Vi testade ge Leon ersättning, då mamma trodde han var hungrig trots att jag matat honom fem minuter innan. Sagt och gjort Leon drack 60 ml ersättning utan problem och är nu hur lugn som helst. Kan det vara så att han aldrig har blivit riktigt mätt? Att det är därför han har skrikit den senaste tiden. Jag väljer nog att sluta amma nu och bara ge honom ersättning.


Väntar på att han ska somna nu så jag också kan slumra till ett tag, det behövs kan jag lova. Och tacka fan för att panodil finns. 

Av Lina Råneby - 23 september 2010 19:43

Jag har så ont i huvudet och har hög feber om jag får säga det själv. Finns dock ingen temp hemma hos Vicky så jag vet inte. Men att frysa ihjäl med en tjockvintertröja och en filt och andra stunden svettas så det rinner är väl inte normalt? Huvudet känns ungefär som att man är full, kul sådär 1 år senare. Hur jobbigt är det inte att ta hand om en skrikig två veckors bebis med hög feber? Inte att rekommendera, är så rädd att smitta honom också. Men det får vi hoppas att jag inte gör. 


Har iaf varit hemma hos Vicky sen klockan fyra. Vi beställde hem mat och när maten var utanför dörren kom smarta Lina på att hon glömt plånboken hemma! Haha tacka fan för att rika Aidy var här och kunde betala. Hade sett ut annars. 


Vi har bara tagit det lungt, försökt få Leon att sova, men han vägrar han har varit vaken i fyra timmar snart. Vilket är skönt för då lär han ju sova gott i natt. Men nu sitter han hos Tant Vicky och somnar nog snart. Eftersom vi inte vågar byta plats på Leon så tar jag tag i hennes disk innan Idol börjar och efter det blir det en film, Familjen Jones. 


Mina tankar finns hos dig morfar, hoppas du blir bättre <3


  

Ni är dom jag lever för!

Av Lina Råneby - 23 september 2010 13:22

  

Av Lina Råneby - 23 september 2010 12:08

Jag älskar mornarna jag har med min underbara son. Han är sådär mysig. Han äter lite och ligger sen och myser med mig, han är helt lugn och gråter inte ens när mamma byter blöja på honom. Nu när jag sitter vid datorn är han bredivd mig och sitter och tittar. 


Även fast det blev en vaken natt i natt också måste jag säga att det var mysigt. Både jag och Sargon var vakna, Leon blir nämnligen lugnare med Sargon än med mig. Vi sjöng för honom, mysde och pussade. Han skrek inte på samma sätt i natt utan han bara gnydde och ville ha uppmärksamhet, så ända till klockan var 06,20 fick han uppmärksamhet, sen orkade vi inte mer. Tror att han märkte det för han slocknade till slut. 


Har precis lagt in en tvätt i maskinen, plockat undan lite och ätit frukost. Ser ut att vara värsta vädret ute, pappa ringde och sa att det skulle bli 18 plus grader, vågar man tro på det? Hade bestämt mig för att bara vara hemma idag och ta det lungt. Men vettefan om jag orkar. Är rastlös redan nu.


Leon somnade i "ammningsställning" med fötterna på madrassen, hur gulligt är inte det här?

Av Lina Råneby - 23 september 2010 00:11

Nu har mörkret fallit och Leon ligger och sover så sött i sin bilbarnstol. Äntligen, han låg och grät och gnytte i mitt Sara Jennifers knä. Men till slut blev han tyst och efter lite mat så somnade han så gott. Nu hoppas vi på att han sover ett tag till och att han är lugn när han vaknar. VI har badat honom och han blev faktiskt lite lugn ett tag lilla älskling. Nu är han helt mjuk och len. Och ren framför allt, inte för att han var så skitig innan men ändå.


Har fått tips från Nathalie om hur jag ska göra för att han ska må bättre. Ska till Apoteket i morgon och köpa en flaska, försöka pumpa ut mjölken och ge honom genom flaskan istället. 


Vi säger godnatt nu, hörs i morgon

Presentation


There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

Bloggar om min vardag tillsammans med älskling och våran underbara son Leon som kom till världen 7/9 2010 ♡


Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

  • Blogglista.se
  • Bloggar av mammor och gravida
  • bloggping

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards